نیلی احمدآبادی:

در پذیرش دانشجو با استعداد برتر در مقطع کارشناسی ارشد دچار نقصان هستیم

سرپرست دانشگاه تهران گفت: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که در پذیرش دانشجو با استعدادهای برتر در مقطع کارشناسی ارشد دچار نقصان هستیم بنابراین باید روش را در پذیرش دانشجو تغییر دهیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان نوزدهمین المپیاد دانشجویی کشور گفت: در بحث کارشناسی ارشد یکی از مشکلاتی که داریم این است که دانشجویان از سال سوم به بعد دیگر دروس خود را مرور نمی‌کردند و خود را برای آزمون ارشد آماده می‌کردند اما برگزاری المپیاد برای ادامه تحصیل و اینکه نفرات برتر دانشجویان هر رشته مستقیما می توانند وارد کارشناسی ارشد شوند تا حدی می‌تواند نگرانی ها و مشکلات را کاهش دهد. البته بنده برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، به آزمون اعتقادی ندارم بلکه به رزومه معتقدم.

وی گفت: تنوع بخشی به پذیرش دانشجو هم می‌تواند دغدغه دانشجویان را کاهش دهد و هم این امکان را فراهم کند که بتوانیم برای دانشگاه‌ها استعدادهای برتر را به خصوص در کارشناسی ارشد وارد دانشگاه‌ها کنیم آمارها نشان می‌دهد که در پذیرش دانشجو در کارشناسی ارشد با استعدادهای برتر دچار نقصان هستیم و به روش‌ها ایراد می‌گیریم اما در مجموع برگزاری المپیاد را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های کارآفرین هستند یعنی از نسل دو به نسل سوم رفتیم و روش آزمون که قبلا براساس آموزش محور بود الان که کارآفرین شده باید ببینیم که چه برنامه‌هایی باید داشته باشیم تا هم آزمونها شرایط بهتری داشته باشند و هم بتوانیم فارغ‌التحصیلان را برای بازار کار آماده کنیم اما متاسفانه فعلا آزمون‌ها این شرایط را ندارند ولی نکته دیگر این است که آزمون المپیاد متمرکز در رشته‌های پر طرفدار است در حالی که این آزمون باید به سمت علوم انسانی نیز حرکت کند زیرا کشور به تحول در علوم انسانی نیازمند است لذا توسعه المپیاد به حوزه‌هایی که نیاز کشور به آن بیشتر است باید بیشتر شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه این آمادگی را دارد که در این راستا کمک کند تا بهترین استعدادها وارد دانشگاه شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار