نیلی احمدآبادی گفت: دانشگاه تهران براساس پیشنهاد وزارت علوم قرار گرفتن در میان 100 دانشگاه برتر دنیا را هدف خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ محمود نیلی احمد آبادی، سرپرست دانشگاه تهران در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به حضور شاخص دانشگاه تهران در فعالیت‌های فناورانه گفت: اگر چه فعالیت‌های فناورانه دانشگاه تهران با حد توان و انتظار این دانشگاه فاصله زیادی دارد اما توانسته پژوهش کاربردی خود را تا حد زیادی توسعه دهد. 

وی افزود: در هئیت رئیسه دانشگاه تهران هدف کمی توسعه این دانشگاه بر اساس پیشنهاد وزارت علوم، قرار گرفتن در میان 100 دانشگاه برتر دنیا عنوان شد اکنون این دانشگاه در میان 400 ،300 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. 

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به نیاز دانشگاه‌ها به ارتقاء ‌کیفیت و تنوع بخشی به منابع در آمدی خود عنوان کرد: دانشگاه تهران از یک دانشگاه آموزشی به دانشگاه پژوهشی یا نسل دوم تغییر یافته است تاثیر این مسئله در خود دانشگاه چندان محسوس نیست. 

نیلی احمد آبادی ادامه داد: دانشگاهها همچنان از نظر بودجه وابستگی شدیدی به بودجه دولت و درآمدهای آموزشی دارد همین در آمد آموزشی دانشگاهها تهدیدی برای آن‌ها محسوب می شود. 
به خصوص این مسئله سبب پذیرش تعداد زیادی دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی شده است.
 
وی تصریح کرد: حدود 23 میلیارد  در آمد پژوهشی دانشگاه تهران بوده است که با توجه به نیاز کشور به پژوهش و صرف این رقم برای هزینه‌های پژوهشی رقم بسیار کوچکی محسوب می‌شود و تغییرات اجرایی در نظام و نگاه دولت به مسئله پژوهش باید در نظر گرفته شود.

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به مدل قدیمی اداره دانشگاهها عنوان کرد: دانشگاهها باید مدل جدیدی را برای اداره خود در پیش بگیرند مدل کنونی اداره دانشگاهها نسبت به قبل از انقلاب نیز قدیمی‌تر شده است اگر تهدیدی در زمینه کیفیت آموزشی دانشگاهها وجود دارد از همین مدل قدیمی نشأت می گیرد. 

نیلی احمد آبادی با اشاره به طرح توسعه دانشگاه تهران اظهار داشت: طرح توسعه دانشگاه تهران قرار است اجرایی شود بخش عظیمی از تملک‌ها صورت گرفته و بخشی از مرکز شهر را به خود اختصاص خواهد داد همچنین سیاست‌های تبدیل دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین در پارک علم و فن آوری این دانشگاه نیز دنبال می‌شود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار