رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی(ره) گفت: برخی درصدد حزبی کردن فضای دانشگاه‌ها هستند؛ این موضوع باعث چالش جدی در کشور خواهد شد و نهایتا اختلافات شدیدی را بین طرفداران جناح‌هاس سیاسی به وجود خواهد آورد.

"صدرالدین شریعتی" عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه متأسفانه برخی درصدد حزبی کردن فضای دانشگاه‌ها هستند، اظهار داشت: این موضوع باعث چالش جدی در کشور خواهد شد و نهایتا اختلافات شدیدی را بین طرفداران جناح‌هاس سیاسی به وجود خواهد آورد.

وی افزود: اگر فضای دانشگاه بخواهد به باشگاه سیاسی تبدیل شود- البته نه به این معنا که دانشجو نباید سیاست را که یک اصل حاکم است یاد بگیرد- خطرات بسیار اساسی را هم برای خود دانشجویان و هم برای موقعیت علمی کشور درپی خواهد داشت. فضای دانشگاه فضای پژوهش، تحقیق و نوآوری است و نباید از "اهرم دانشجویی" برای مقاصد سیاسی خاصی استفاده شود.

شریعتی تأکید کرد: اولین خطر سیاسی شدن دانشگاه‌ها، "توقف روند علمی" دانشگاه‌ها است و در نتیجه دشمنان ما که به سرعت در حال طی کردن قله‌های علمی هستند، از این حرکت خوشحال خواهند شد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری تأکید کردند که دانشگاه‌ها نباید در وادی بازی‌ها و کشمکش‌های سیاسی قرار بگیرند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای قرار نگرفتن دانشگاه‌ها در وادی کشمکش‌های سیاسی چه اقداماتی باید صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: راهکار اول تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به عنوان یک تکلیف شرعی است؛ راهکار دوم این است که سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها، باید دستورالعمل‌های ابلاغی را در نظام برنامه‌ریزی خود بگنجانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار