مدیر مرکز علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم‌الانبیاء خبر داد

تصادفات عامل 50 هزار معلولیت در کشور

گرجی گفت: 300 هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات مجروح می‌شوند که از آن میان 30 تا 50 هزار نفر به معلولیت مبتلا می‌گردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علی گرجی، مدیر مرکز علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیاء در نشست خبری که در حاشیه دومین همایش نروتروما برگزار شد گفت: نیاز است تیم امداد و نجات در تصادفات چندین برابر کار خود را افزایش دهند همچنین پزشکان و متخصصان توجه چندانی به سوانح ترافیکی ندارند به منظور کاهش صدمات پس از تصادف، ارتباطی بین گروه امداد و نجات و متخصصین پزشکی ایجاد گردد. 
 
وی افزود: احتیاج داریم تجهیزات حمل و نقل، اورژانس و جراحی‌ها را در تصادفات افزایش دهیم تا به استانداردهای جهانی در این زمینه دست پیدا کنیم هم‌اکنون قانونی درباره اجباری بودن آموز‌ش های امدادی به راننده‌های عمومی اجرایی می‌شود.  
 
مدیر مرکز علوم اعصاب شفاء بیمارستان خاتم‌الانبیاء با اشاره به فوریت‌های پزشکی در هنگام تصادفات اظهار داشت: درصورتیکه مصدوم از نظر تنفسی با مشکل مواجه است راه تنفسی وی را باز کنند. همچنین در صورت وجود خونریزی می‌توان با بستن طناب از افزایش آن جلوگیری نمود. علاوه بر آن حمل مناسب بیمار ضرورت دارد به دلیل آنکه حمل نامناسب وی قطع نخاع را برای بیمار به همراه دارد.  
 
گرجی تصریح کرد: برخی تصادفات به صرع مقاوم به درمان و اختلالات رفتاری منجر می گردد. علاوه بر آن هر ضربه به مغز حدود 4 هزار سلول را در این عضو از بدن می‌کشد در نتیجه محافظت از سر در تصادفات جاده‌ای اهمیت دارد.  
 
وی اظهار داشت: 30 هزار مجروح در تصادفات جاده‌ای در کشور دیده می‌شود که 30 تا 50 هزار نفر از آنها به معلولیت دچار می‌شوند و تا آخر عمر با آن همراه خواهند بود علاوه بر آن 90 درصد قطع نخاعی‌های ما پس از جنگ بر اثر تصادفات جاده‌ای ایجاد می‌شود علاوه بر این مسئله حوادث ناشی از کار نیز قطع نخاع را برای افراد به همراه دارد. 
 
مدیر مرکز علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم‌الانبیاء خاطر نشان کرد: در آلمان حدود 3 هزار و 600 نفر در سال بر اثر حوادث رانندگی کشته می شوند که 25 هزار مجروح را به همراه دارد و از این میان 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر به معلولیت دائمی مبتلا می ‌شوند.  
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار