رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

مشارکت و همراهی خیرین در کاهش دغدغه های سلامت بسیار اهمیت دارد

با حضور معاون درمان وزارت بهداشت مجموعه تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی و بخشهای نورولوژی، PICU، دیالیز و پارکینگ طبقاتی بیمارستان امام حسین(ع) افتتاح و کلنگ احداث پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی به زمین زده شد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر پیوندی در این مراسم ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر اظهار امیدواری کرد که پاسداران خوبی برای انقلاب اسلامی باشیم و به وظیفه خودمان به نحواحسن عمل کنیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سخنان خود با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته در طول 36 سال پس از انقلاب اسلامی در کشور به تشریح  دستاوردهای چشمگیر نظام سلامت  در حوزه های آموزشی، بهداشتی و درمانی پرداخت.

وی با اشاره به چالشها و دغدغه های بسیار زیاد نظام سلامت تاکید کرد: برای رفع مشکلات و دغدغه های نظام سلامت نباید صرفا به منابع دولتی اکتفا کنیم بلکه باید از راههای دیگر نظیر مشارکت مردم وخیرین بهره بگیریم  و مسلما آنان نیز با علاقه و دلسوزی ما را یاری خواهند کرد تا بتوانیم گامهای بلند برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه از مشارکت خیرین حوزه سلامت، به ویژه خیرانی که در پروژه های این بیمارستان مشارکت داشتند قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر احداث پلی کلینیک تخصصی که 15 هزار متر زیر بنا خواهد داشت ، 50 درصد هزینه های پروژه هایی که امروز افتتاح می شود را خیرین تامین کرده اند. مشارکت و همراهی خیرین در رفع مشکلات و کاهش دغدغه های نظام سلامت بسیار اهمیت دارد.

دکتر پیوندی بر گسترش این مشارکت ها و برقراری ارتباط با خیرین جامعه به منظور رفع مشکلات حوزه سلامت تاکید کرد و با اشاره به فعالیت وعلاقمندی خیرین به همکاری در این حوزه گفت: امیدواریم با تعامل مناسب بتوانیم این رابطه ها را روز به روز گسترده تر کنیم زیرا هر گاه کارها را به خود مردم واگذار کرده ایم و نظارت را بر عهده گرفته ایم، کار به نحو احسن به سرانجام رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به موقعیت استراتژیک بیمارستان امام حسین(ع) در شرق استان تهران گفت: بیمارستان امام حسین(ع) اولین نقطه تماس ما در منطقه وسیع جغرافیایی شرق تهران است که جمعیت انبوهی از شرق تهران و مناطق دماوند، فیروزکوه، رودهن و  پردیس را تحت پوشش قرار می دهد. این بیمارستان با بالع بر 500 تختخواب سعی کرده است که به نحو احسن به مراجعان خدمت رسانی کند.

دکتر پیوندی برای خدمت رسانی شایسته تر و بهتر به مردم منطقه، افزایش تعداد تختهای بیمارستان امام حسین(ع) را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد با مساعدت خیرین و مسوولان وهمدلی جامعه پزشکی مشکلات و دغدغه های نظام سلامت در منطقه شرق تهران کاهش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عدم وجود بیمارستان سوختگی در تهران اعلام کرد در آینده نه چندان دور طبق توافقات صورت گرفته با سازمان اوقاف با کمک خیرین، حداقل 180 تخت سوختگی و ترمیمی به بهره برداری خواهد رسید تا مشکلات مردم در این حوزه کاهش یابد.

وی با اشاره به عدم وجود مرکز جامع سرطان در استان تهران با تمرکز بر پیشگیری، درمان و توانبخشی اظهارداشت: امیدواریم با کمک های ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و خیرین بتوانیم درمحل بیمارستان جرجانی سابق چنین مرکزی را احداث کنیم. با توجه به روند افزایش شیوع سرطانها در جامعه نیازمند مرکزی هستیم که اقدامات پیشگیرانه انجام دهد و با آموزش و فرهنگ سازی و دادن هشدارهای لازم به مردم ، عوامل خطرساز و ریسک پذیر را کنترل کند .همچنین در صورت بروز بیماری بتواند درمان منطقی و درستی انجام دهد و بازتوانی و توانبخشی بیماران نیز در آن صورت گیرد ، مرکزی جامع و بسیار کامل  که برای کشور الگو باشد.

ریس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به عدم وجود بیمارستانهای مجهزو مدرن تروما اظهار داشت: گرچه بیمارستان امام حسین(ع) با دارا بودن اورژانس بسیار وسیع و اعضای هیات علمی توانمند و کارکنان تلاشگر سعی کرده است بیماران ترومایی را به نحو احسن تحت پوشش قرار دهد اما نیاز به مرکزی ویژه تروما در شرق یا جنوب شرق تهران احساس می شود که امیدواریم این ایده بتواند با همکاری جامعه پزشکی و کمک خیرین و وزارت بهداشت اجرایی شود و مشکلات نظام سلامت در استان تهران کاهش یابد.

دکتر پیوندی افزود: امیدوارم افتتاح این پروژه ها منجر به فعال تر و پویا تر شدن هر چه بیشتر نظام سلامت شده و بتوانیم خدمتی شایسته و در شان مردم ارایه دهیم که افزایش رضایتمندی مردم که در واقع رضایتمندی خدا در آن نهفته است را به دنبال داشته باشد.



انتهای پیام/
برچسب ها: خیرین ، سلامت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار