معاون درمان وزارت بهداشت:

کمیته ملی استروگ تشکیل شود

آقاجانی گفت: به منظور پیگیری موارد موردنیاز در درمان سکته مغزی کمیته ملی استروگ تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در هفتمین کنگره ملی سکته مغزی در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ملی استروگ به موازات کمیته ملی سکته حاد قلبی تشکیل شود تا بتوان موارد مورد نیاز از قبیل بیمه‌ها، تجهیزات پزشکی، نیازهای دارویی و آموزش عمومی مردم در زمینه بیماری سکته مغزی را پیگیری نمود. 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در شناساندن بیماری سکته مغزی اظهار داشت: سکته مغزی را باید به وسیله رسانه‌ها به مردم شناساند و مردم متوجه شوند که سکته مغزی یک بیماری قابل درمان است همچنین بازنگری در زمینه تعرفه‌های پزشکی انجام شده این بازنگری در 6 هزار کد صورت گرفته و پس از تصویب در هیئت وزیران از اول سال 94 اجرایی می‌شود.

آقاجانی ادامه داد: مراکز درمان سکته مغزی هنوز در کشور گسترش نیافته است هر چند در مورد سکته حاد قلبی نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و هنوز برای درمان آن از روشهای قدیمی استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه سکته مغزی بار زیادی بر دوش کشور از لحاظ مرگ و میر، ناتوان کردن مردم و هزینه برای آنها دارد باید برای ایجاد مرکزی برای سکته مغزی برنامه ریزی شود. 

وی تصریح کرد: برای کنترل فشار خون به عنوان یک عامل مهم در ایجاد سکته مغزی و درمان حاد بیماری سکته مغزی برنامه‌هایی در وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد همچنین داروی Tpa که داروی موثری در درمان سکته‌های مغزی است به منظور پوشش بیمه‌ای در شورای بیمه مطرح می‌شود و با کمک سازمان‌های بیمه گر در وزارت بهداشت تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت. 

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: برای درمان‌های تهاجمی سکته مغزی اساتید برجسته‌ای در کشور داریم و گسترش جغرافیایی این افراد در کشور یکسان نیست همچنین با کمک جمعیت هلال احمر برنامه‌ جامع و کاملی در زمینه توانبخشی بیماران سکته مغزی ایجاد خواهیم کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار