معاون درمان وزارت بهداشت:

معضل کمبود تخت در دو قطب جنوبی شهر تهران بسیار جدی است

دکتر آقاجانی گفت: علی رغم تصورات در خصوص بی نیازی پایتخت و شهرهای اطراف آن از نظر دریافت خدمات درمانی، ولی حاشیه شهر تهران بخصوص دو قطب جنوب شرق و جنوب غرب با مشکل جدی کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستند.

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در دو قطب جنوب شرق و جنوب غرب شهر تهران علی رغم تراکم بالای جمعیت، با کمبود بسیار جدی تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم. در منطقه وسیع ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک در جنوب شرق تهران، برای جمعیت بالغ بر 1.5 میلیون نفر یک بیمارستان 90 تخت خوابه در ورامین و یک بیمارستان 50 تخت خوابه در پاکدشت وجود دارد که در مجموع برای این جمعیت وسیع، 140تخت بیمارستانی در ناحیه وسیع جنوب شرق داریم.

وی افزود: در ناحیه جنوب غرب تهران یعنی شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان و اسلامشهر و رباط کریم هم که حدود 2 میلیون نفر جمعیت سکونت دارد، تنها حدود 200 تخت بیمارستانی وجود دارد و این موضوع یعنی محرومیت جدی از خدمات درمانی که این محرومیت هم ناشی از نگاه و تفکر بسته به توسعه خدمات درمانی و عدم تخصیص منابع عمومی و عدم ایجاد فضا برای سرمایه گذاری در گذشته بوده که در حال حاضر خوشبختانه با شروع طرح تحول نظام سلامت، به تدریج در حال رفع این معضل در نقاط محروم و حاشیه‌ای هستیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار