دکتر هاشمی گفت: کشور ایران و اسلام عزیز با وحدت، اتحاد و همدلی می تواند پیشرفت کند و آرامش و آسایش را در جامعه ایجاد نماید.

به گزارش علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛‌ دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح ساختمان امام رضا (ع) در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سیدالشهداء (ع) ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام عزیز و شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی می داریم و به خانواده های این عزیزان ادای احترام می کنیم.

وزیر بهداشت با گرامیداشت روزهای انقلاب اسلامی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 شد، گفت: قطعاً مردم ایران در آن روزها خوشبخت تر بودند چرا که در آن دوران فقط شعار حزب فقط حزب اله رهبر فقط روح اله را سر می دادند و مشکلات داخلی امروز و نیز تحمیل جنگ و مصیبت از سوی دشمنان انقلاب نبود.

وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس همه با هم در برابر متجاوزان متحد و همراه و همدل بودند، گفت: در این دوران شاهد رشادت های مردم غیور ایران بودیم و مردم عزیز اصفهان نیز در این دوران حماسه ها آفریدند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که باید مانند اوایل انقلاب به سفارشات دین و امام بزرگوار و نیز در حال حاضر به نصایح مقام معظم رهبری عمل نماییم، گفت: کشور ایران و اسلام عزیز در پناه وحدت، مردم اتحاد و همدلی می تواند پیشرفت کند و آرامش و آسایش را در جامعه ایجاد نماید.

باید متناسب با شرایط و امکانات موجود در بین مردم توقع ایجاد کنیم

دکتر هاشمی با تاکید بر این که پیشرفت کشور با کار و عمل محقق می شود و با شعار و فرافکنی نمی توان کاری از پیش برد، تصریح کرد: هم باید کمک کنند و واقع بین باشند و توقعاتی را که ایجاد می کنند متناسب با شرایط و امکانات کشور باشد.

وی یادآور شد: همه می دانیم دولت در چه شرایطی شروع به کار کرد و در حال حاضر با چه مشکلاتی دست به گریبان است بنابراین باید متناسب با شرایط موجود انتظار داشته باشیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که برای پیشبرد امور و پیشرفت کشور باید همت والایی داشته باشیم گفت: انتظار از استان اصفهان در این خصوص بیشتر است چرا که مردان بزرگی در دامن این سرزمین پرورانده شده اند و در روزهای سخت انقلاب حضور این عزیزان در کنار ما باعث محکم شدن اراده ما در تحقق اهدافمان می شد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: باید مراقب افرادی باشیم که درصدد هستند با ایجاد یاس در بین مردم، گروه های اجتماعی را در تقابل هم قراردهند و نیز می کوشند پزشکان را در برابر پرستاران و پرستاران را در برابر پزشکان قرار دهند در حالی که به فرموده امام راحل، یاس و نامیدی از جنود ابلیس است.

وزیر بهداشت با بیان این که شرایط بهداشت و درمان استان اصفهان نسبت به استانهای محروم کشور قابل مقایسه نیست، گفت: مدیران برجسته ای از این استان تقدیم انقلاب و کشور شده است که باید دست به دست هم دهند و با حمایت دولت و بدون ایحاد حاشیه و با تدبیر و امید مشکلات را حل نمایند.

نباید باعث رنجش شهدا و خانواده های آنان شویم

وزیر بهداشت با تاکید بر این که نباید کاری کنیم که موجب ناراحتی خانواده های شهدا شویم گفت: به عنوان عضوی از دولت به همه همکاران دولت، مجلس و قوه قضاییه و همه کسانی که امروز لباس خدمت را برتن کرده اند و نیز آحاد ملت ایران یادآور می شوم که همه شهدا و نیز خانواده های آنها بر عملکرد ما ناظر و حاضر هستند.

دکتر هاشمی با یادآوری این که شرایط امروز با روزهای انقلاب قابل مقایسه نیست، گفت: آن روزها با دست خالی و بدون هیچ امکانی مبارزه می کردیم و اما امروز امکانات زیادی در اختیار داریم و باید با توکل به خدا و استفاده از فن آوریهای جدید و با اتحاد، توکل و همراهی و به دور از خودخواهی در راه پیشرفت کشور قدم برداریم و اگر این این گونه عمل کنیم، خداوند نیز به کارهای ما برکت می دهد همچنان که در اجرای طرح تحول سلامت نیز چون نیتمان کمک به مردم و توکلمان به خدا بود و با اخلاص کار کردیم، خداوند نیز به کار ما برکت داد و باعث شد که مردم از اجرای این طرح در کشور راضی باشند.

عمل صالح و کار خیر زیباترین و ماندنی ترین کارهاست

وزیر بهداشت در ادامه ضمن قدردانی از خیرین سلامت و نیز مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که در بهره برداری از پروژه بیمارستان امام رضا (ع) تلاش کردند، خطاب به خیرین گفت: زیباترین کاری که انسان در طول زندگی خود می تواند انجام دهد عمل صالح و کار خیر است و آثار آن در این دنیا باقی می ماند و برای رفتگان نیز باعث حسنات و آرامش خواهد بود.

اهتمام ویژه رییس جمهور به حوزه سلامت

دکتر هاشمی در ادامه با تاکید بر این که کشور نیازمند توجه جدی به حوزه سلامت است، یادآور شد: خوشبختانه شخص رییس جمهور اهتمام ویژه ای به حوزه سلامت دارد و یکی از برنامه های اصلی دولت حوزه سلامت است.

وی با یادآوری این که در طول تاریخ کشور هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به حوزه سلامت توجه و تاکید نداشته است، تصریح کرد: به رغم اقدامات انجام شده هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم با حمایت مجلس و دولت بتوانیم عقب ماندگی ها را جبران نماییم و در مسیر اهداف و آرزوهای شهدا و امام بزرگوار که 36 سال پیش و در انقلاب اسلامی درصدد ایجاد رفاه و آسایش مردم بودند، گام برداریم.

دکتر هاشمی ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری بیمارستان امام رضا(ع) در اصفهان از پرستاران و پزشکان و گروه های مختلف پزشکی در این بیمارستان قدردانی کرد و گفت: خوشحال هستیم که همزمان با دهه فجر، در محیط مفرح تر و با امکانات بهتر، خدمت خود را آغاز می کنید و امیدواریم با همت مسولین استانی و دانشگاهی پروژه های دیگر این استان نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: نباید به مردم وعده های بی جا بدهیم و در عین حال باید با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد، امید را بیش از گذشته در بین مردم ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هیچ عبادتی درکشور بالاتر و ماندگارتر از ارائه خدمات به مردم دردمند نیست و بی شک ارائه خدمات بهداشتی و درمانی خالصانه گروههای پزشکی مورد قبول خداوند قرار می گیرند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار