گزارش/ مجلس در هفته‌ای که گذشت؛

از مجوز مجلس به مردم برای "امر به معروف و نهی از منکر" مقامات لشکری و کشوری تا کارت زرد بهارستان به "طیب‌نیا"

حضور "نعمت‌زاده" در جلسه فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت، نمایندگان مجلس لحظه ورود امام‌خمینی (ره) را با شعار «الله‌اکبر» گرامی داشتند، آستان قدس و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نیروهای مسلح مکلف به پرداخت مالیات شدند، تحقیق و تفحص از سهام عدالت تصویب شد، قوه قضاییه شعبه ویژه "آمران به معروف و ناهیان از منکر" تاسیس می‌کند و .... از عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس شورای اسلامی است.

از مجوز مجلس به مردم برای
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم خبری هفته گذشته مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:


حضور "نعمت‌زاده" در جلسه فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت/ بررسی موانع اقتصادی در جلسه امروز
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد بررسی موانع اقتصادی در جلسه صبح امروز فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت با وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.


لاریجانی: اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی‌تواند تصمیم عاقلانه بگیرد/ کجای دنیا به این رفتار می‌گویند مذاکره!/ترور "عماد مغنیه" برای آمریکای مدعی مدیریت جهانی، فضاحت‌آور است

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: اولین هدفی که امام(ره) در راهبری انقلاب با جدیت دنبال کرد تاسیس و پایه‌گذاری مردم سالاری دینی در کشور بود که سابقه در تاریخ سیاسی جهان نداشت لذا غربی‌ها از طریق رسانه‌ها به تخریب این نظریه پرداختند.


نمایندگان مجلس لحظه ورود امام‌خمینی (ره) را با شعار «الله‌اکبر» گرامی داشتند
نمایندگان در جلسه علنی امروز و در بزرگداشت لحظه تاریخی ورود امام(ره) با شعار الله اکبر به استقبال این روز و این ساعت رفتند.


نامه برخی از نمایندگان به برادران لاریجانی برای اعلام اسامی 170 نمایند‌ه‌ای که از "رحیمی" پول گرفته‌اند

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس نهاد قانون‌گذاری کشور و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، خواستار معرفی 170 نامزد و نماینده مجلس هشتم شدند که به گفته محمدرضا رحیمی از وی پول اخذ کرده بودند.


آستان قدس و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نیروهای مسلح مکلف به پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت آستان قدس رضوی و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند، را موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده کردند.


تحقیق و تفحص از سهام عدالت تصویب شد

نمایندگان مجلس با تقاضای طرح تحقیق و تفحص از سهام عدالت موافقت کردند.


بررسی سفر نائب رئیس مجلس آلمان/ وزارت خارجه باید سفیر آلمان را احضار کند

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجدا تاکید کرد که وزارت امور خارجه باید عکس العمل متناسب با رفتارهای "کلودیا روت"نشان دهد که همه بدانند که ایران جای مداخله‌گری آن‌ها نیست.


مهار رژیم صهیونیستی دستاورد اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی است/ مدیریت جهادی نبود، امروز ایران به نماد امنیت منطقه تبدیل نمی‌شد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت موشکی، مهار شدن رژیم صهیونیستی به دست توانایی بازوی مقتدر انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی و حزب ‌الله لبنان دستاورد اقتدار دفاعی ماست.


مجوز مجلس به مردم برای "امر به معروف و نهی از منکر" مقامات لشکری و کشوری

نمایندگان در جلسه علنی امروز ماده 8 اصلاحی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را به تصویب رساندند.


قوه قضاییه شعبه ویژه "آمران به معروف و ناهیان از منکر" تاسیس می‌کند

نمایندگان در جلسه علنی امروز، قوه قضاییه را مکلف کرند تا به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم موضوع این قانون، شعب ویژه‌ای را اختصاص دهد.

بانک مرکزی مسئولیت پرداخت سهم صندوق توسعه ملی و دولت از درآمد حاصل از صادرات نفت را بر عهده دارد
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پاسخگویی در برابر مردم و نمایندگان آنان در چارچوب وظایف محوله را جزو مردم‌سالاری دینی و تقویت آن می‌دانم.


"طیب‌نیا" دومین کارت زرد را از بهارستان گرفت/ دولت 10 کارته شد
نمایندگان از توضیحات علی طیب نیا در پاسخ به سوال حمید رسایی در مورد عملکرد وزارت اقتصاد در بازار بورس قانع نشدند.


دولت جدی‌تر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بپردازد/ به مطالبات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مجموعا به وظایف خود در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصادی مقاومتی عمل نکرده‌ایم چرا که مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصادی بسیار جدی‌تر از اقداماتی است که در حال حاضر ما انجام می‌دهیم.


ماده مربوط به رایگان شدن تحصیل ایثارگران و حافظان قرآن کریم در دانشگاه‌ها حذف شد
نمایندگان مجلس ماده‌ای از طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را حذف کردند که براساس آن تحصیل ایثارگران، رزمندگان و حافظان و قاریان قرآن کریم در دانشگاه رایگان می‌شد.


جرایم مالی مشمولان غایب 8 سال به بالا مشخص شد+ مبلغ جریمه

سخنگوی کمیسیون تلفیق از تعیین جرایم مالی مشمولان غایب 8 سال به بالا خبر داد.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، فراکسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار