معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح نیاز سنجی پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی در 4استان کشور به منظور کاهش عوارض سالمندی و افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

مینو رفیعی، معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به برنامه ریزی های سازمان به منظور کاهش معلولیت در جامعه اظهار کرد: ‌پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از سالمندان از مسائل مهمی است که سازمان برنامه ریزی‌های این طرح را در دستور کار خود قرار داده است تا با بررسی‌های دقیق و اجرای آ‌ن، شاهد کاهش معلولیت‌های دوره سالمندی در کشور باشیم.

وی افزود: در این طرح به بررسی نیازهای سالمندان دوره پیش از سالمندی و پس از آن می‌پردازند تا محتوای جدیدی را بر اساس نیاز جامعه امروز برای آ‌موزش و آ‌گاه سازی تنظیم و اجرا کنند.
 
معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در خصوص اجرای طرح آ‌زمایشی نیازسنجی طرح در کشور گفت: طرح آزمایشی پیشگیری از معلولیت‌ دوره سالمندی در 4استان کشور در حال اجرا است و در نظر داریم طرح نیازسنجی را در کشور توسعه دهیم تا محتواهای  متفاوتی از وزارت بهداشت تدوین کنیم و بتوانیم خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه دهیم.
 
وی تاکید کرد: اعتبار 1میلیارد ریالی برای طرح نیازسنجی پیشگیری از معلولیت‌های دوره سالمندی صرف شده است که در صورت موفقیت آمیز بودن اجرای طرح اعتبارات بیشتری در این  حوزه تخصیص داده می‌شود.
 
رفیعی در پایان گفت: اجرای دقیق و علمی طرح می‌تواند به میزان قابل توجهی از عوارض سالمندی و افرادی که در معرض این خطر هستند کاهش دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عوارض ، سالمند ، معلولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار