معاون شهردار تهران با اشاره به ساخت بزرگراهی بین تبریز و ارومیه و کاهش ۱۲۹ کیلومتری مسیر آن هم طی ۲۹ سال گفت: طی ۳ سال اخیر ۲۰۰ کیلومتر کاهش مسیر انجام شده است.

آیین بهره برداری از تقاطع سه سطحی بزرگراه‌های شهید نواب صفوی (شهید یارجانی) و شهید تندگویان صبح امروز -شنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه ۱۶ و هادی حق‌بین شهردار منطقه یک برگزار شد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمران شهرداری تهران به بیان نکاتی پیرامون پروژه پرداخت و اظهار کرد: در ابتدای این دوره از مدیریت شهری باید ببینیم چه تشخیص‌هایی دادیم که الان ثمرات آن را می‌بینیم. تشخیص این بود که زیرساخت‌های شهر تکمیل بشود، از فرسودگی فاصله بگیریم، به حمل و نقل عمومی توجه کنیمو پروژه‌هایی طراحی بشود که گره‌گشا باشد. اقدام هم اجرای باکیفیت، با سرعت درست و متعهدانه بود.

وی گفت: تشخیص این بود که زیرساخت‌های عمرانی در محلات را توسعه بدهیم و بیش از هزار و دویست کیلومتر نهر و جدول در تهران ایجاد شده است. دو کارخانه آسفالت افتتاح شده و کارخانه بعدی در دست اقدام است.

شعبانی با بیان اینکه کاهش یک میلیون لیتر بنزین و کاهش مسافت طی شده از برنامه‌های معاونت فنی و عمران بود، ادامه داد: این چیزی نبود که با تعویض افراد و معاونان به تعویق بیفتد.

وی تاکید کرد: اوایل دوره یک بی اعتمادی بین مشاورین و پیمانکاران نسبت به ما بود، به طوری که شش ماه اول در حال تلاش برای کسب رضایت آنان بودیم.

معاون شهردار تهران گفت: بزرگراهی که بین تبریز و ارومیه شکل گرفت ۱۲۵ کیلومتر کاهش مسیر داد، اما ۲۹ سال به طول انجامید. دو کوه هم تراشیده شد و در دریاچه ریخته شد. تعداد تردد ماشین هم یک بیستم ماشین‌هایی است که در بزرگراه‌های ماست. این در حالی است که طی ۳ سال ۲۰۰ کیلومتر کاهش مسیر در این دوره انجام شده است.

منبع: شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار