آمانو در تازه‌ترین اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد؛ آژانس نمی‌تواند تایید کند همه فعالیتهای هسته ایران صلح آمیز است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، آمانو دبیر کل این نهاد تایید کرد تمام مواد هسته‌ای در ایران دارای کاربرد صلح آمیز است.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در اندونزی سخن می گفت ،اعلام کرد آژانس عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران را تایید می‌کند.

منظور وی از مواد هسته‌ای اعلام شده، موادی هستند که براساس توافق‌نامه پادمانی توسط جمهوری اسلامی ایران به آژانس اعلام شده‌اند. به این ترتیب وی در سخنانی عجیب به طور تلویحی مدعی شده است ایران برخی مواد هسته‌ای خود را اعلام نکرده است.

وی که در دانشگاه اندونزی سخن می گفت اعلام کرد در موقعیتی نیست که بتواند تایید کند که مواد و فعالیت هسته ای اعلام نشده در ایران وجود ندارد.

 وی افزود در نتیجه اعلام می کنیم که تمام مواد هسته ای در ایران دارای کابرد صلح آمیز هستند. او ادعا کرد که سال جاری میلادی سال مهمی در برنامه هسته ای ایران و مذاکرات به حساب می آید ، زیرا آینده به میزان زیادی به مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه یک بستگی دارد.

وی گفت آژانس به نقش خود در راستی آزمایی فعالیت های ایران و توافق جامع احتمالی ادامه می دهد. او افزود که در مساله هسته ای ایران دو نکته مهم وجود دارد : اجرای پروتکل الحاقی توسط ایران و همکاری ایران با آژانس در مورد ابعاد احتمالی فعالیتهای نظامی تا کسب رضایت اعضای آژانس.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
safar
۰۸:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
مهم نیست تائید کنند یا یا نکنن آزانس چه کار هست مهم مردم ایران که تائید کردند
آخرین اخبار