بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، تا سال آینده میلادی یک درصد از کل جمعیت جهان نیمی از ثروت جهانی را در اختیار خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، به گزارش موسسه آکسفام شکاف میان ثروتمندان و تنگدستان بیش از پیش افزایش یافته است. درآمد روزانه یک میلیارد نفر زیر یک دلار و ۲۵ سنت است، در حالی که دارایی ۸۰ ثروتمند برتر دنیا به اندازه دارایی تمامی تنگدستان جهان است. 

دو روز پیش از برگزاری نشست سالیانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس موسسه بین‌المللی اکسفام تازه‌ترین گزارش خود پیرامون فقر و ثروت را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که بی‌عدالتی اجتماعی رشد نگران‌کننده‌ای یافته است.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، تا سال آینده میلادی یک درصد از کل جمعیت جهان نیمی از ثروت جهانی را در اختیار خواهد داشت. آمار این موسسه نشان می‌دهد که دارایی ۸۰ ثروتمند برتر جهان در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ دو برابر شده است.

به این ترتیب دست‌کم ۴۸ درصد ثروت ‌جهانی متعلق به این افراد است. حدود ۴۶ درصد از ۵۲ درصد ثروت باقی‌مانده هم در دست ۲۰ درصد از جمعیت جهان است.

بر اساس این آمار، ۸۰ درصد جمعیت کره‌زمین حدود ۵ درصد دارایی جهانی را در اختیار دارد. درآمد روزانه یک میلیارد نفر زیر یک دلار و ۲۵ سنت است، در حالی که دارایی ۸۰ ثروتمند برتر دنیا به اندازه دارایی تمامی تنگدستان جهان است.

موسسه اکسفام که با هدف مبارزه با فقر و بی‌عدالتی ایجاد شده، سال گذشته میلادی نیز در آستانه نشست داووس گزارش مشابهی منتشر کرد و نسبت به افزایش شکاف میان ثروتمندان و تنگدستان هشدار داد.

در چهل و پنجمین نشست مجمع جهانی اقتصاد که از چهارشنبه (۲۱ ژانویه) تا جمعه (۲۳ ژانویه) برگزار می‌شود، قرار است بیش از ۳۰۰ تن از سران کشورها، سیاستمداران بلندپایه، صاحبان سرمایه، کارشناسان اقتصادی و نمایندگان سازمان‌های مدافع حقوق بشر شرکت کنند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار