گروهی متشک لز از ۶ نماینده کنگره امریکا برای اولین بار از زمانی که دولت‌های امریکا و کوبا تصمیم به احیایی روابط دیپلماتیک گرفتند، وارد هاوانا شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا،گروهی از نمایندگان کنگره امریکا روز شنبه و برای اولین بار از زمانی که دولتهای امریکا و کوبا تصمیم گرفتند تا روابط دیپلماتیک دوجانبه را احیا کنند وارد هاوانا شد. 

 این هیئت که متشکل از شش نماینده دموکرات است تا روز دوشنبه در هاوانا با مقامات ارشد کوبا، کاردینال خایمه اورتگا، نمایندگان سازمان‌های امریکایی در این کشور و سفرای خارجی مقیم کوبا ملاقات خواهد کرد.

 ریاست این هیئت را سناتور «پاتریک لیهای» برعهده دارد. لیهای فعال‌ترین عضو کنگره امریکا در مسائل سیاست خارجی مربوط به کوبا است. دیگر اعضای این هیئت را «ریچارد دوربین»، «دبی استیبناو»، «شلدون وایتهاوس» از مجلس سنا و «کریس فن هالن» و «پی‌تر ولش» از مجلس نمایندگان تشکیل می‌دهند. 

لیهای در زمان ورود به هاوانا گفت: «ما در این سفر انتظارات خود و همچنین انتظارات کوبایی‌ها در ارتباط با عادی سازی روابط را بررسی خواهیم کرد.»

از سوی دیگر وزارت خارجه کوبا روز شنبه اعلام کرد هیئت‌هایی از امریکا و کوبا در جریان اولین دور مذاکرات برای احیای روابط بین دو کشور مسئله بازگشایی سفارت‌های دو کشور را هم بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار