رسولی گفت: نیاز جامعه فیزیوتراپی، بدلیل ارتقاء سطح خدمات، رشد از دوره 4 ساله لیسانس به دوره‌های 8-6 ساله است ولی این به معنی تمایل جامعه فیزیوتراپی برای ویزیت مستقیم بیماران نیست.

محمد رسولی رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه در تمام دنیا رشته دکتری حرفه‌ایی فیزیوتراپی وجود دارد ولی مسائلی نامعلوم در کشور ما اجازه برپایی این دوره را  نمی‌دهد. و شاید یکی از دلایل آن نگرانی رشته‌های مرتبط با فیزیوتراپی از کاهش مراجعین باشد.  
 
وی گفت: جامعه فیزیوتراپی ایرانه به دنبال ویزیت مستقیم بیماران نیستند بلکه این هدف را دنبال می‌کنند که سطح بالاتری از خدمات را به مردم ارائه دهند.  به علاوه، شعار وزارت بهداشت، سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری است و همه ما اعتقاد داریم، پیشگیری مقدم بر درمان است. 
 
رسولی در ادامه گفت: فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند با ورود به حوزه پیشگیری نقش بسزایی در سلامت منابع انسانی و ممانعت از ایجاد هزینه‌های کلان در حوزه درمان داشته باشند بنابراین وزارت بهداشت و درمان اگر به شعار پیشگیری مقدم بر درمان اعتقاد راسخ دارد، ضروری است برای رشد رشته دکتری حرفه‌ایی فیزیوتراپی به عنوان رشته تخصصی که نقش پیشگیرانه در بسیاری از امراض دارد تلاش بیشتری نشان دهد.  



انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار