محمد رسولی گفت: جامعه فیزیوتراپی ایران، برای ارائه دکترای حرفه‌ایی فیزیوتراپی یا PPT، مستندات زیادی به وزارت بهداشت و معاونت آموزشی این وزارتخانه ارائه داده است که متاسفانه هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

محمد رسولی، رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نیاز امروز جامعه ما و اکثرا جوامع پیشرفته، وجود دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی یا PPTاست. در حال حاضر در اکثر جوامع از جمله کشورهای همسایه ایران، این دکترا وجود دارد و از آنجایی که به دلایل نامعلوم با پذیرش رشته PPT در کشور موافقات نمی‌شود، بسیاری از همکاران ما برای گذراندن این دوره و اخذ مدارک دکترایPPT به کشورهای مجاور مانند پاکستان مهاجرت می‌کنند و این درحالی است که امکانات اساتید و کلیه شرایط برای ارتقاء‌ فیزیوتراپی در کشور خودمان وجود دارد. 

رسولی ادامه داد: یکی از دلایل عدم موافقیت با برپایی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران، تداخلات بین رشته‌ای مثلا با رشته طب فیزیکی است و چون حدود در کشور ما خیلی واضح نیست و تناقضاتی با سایر رشته‌ها وجود دارد، بنابراین شرایطی فراهم می‌شود که گروههای دیگر پاسخ خوشایندی به ایجاد دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در ایران ندهند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار