طراحی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی با توجه به پتانسیل علمی کشور و نیاز کشور به این علم یکی از تقاضاهای جامعه فیزیوتراپی از مسئولین است.

نورالدین کریمی، مسئول برگزاری پانزدهمین سمینار تخصصی ستون فقرات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: حضور رتبه‌های مختلفی نظیر ارتوپدی برای مغز و اعصاب روماتولوژی، طب سالمندی و ...بیانگر گستردگی علم فیزیوتراپی است که در قالب سمینار تخصصی ستون فقرات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و شاهد ارائه آخرین دستاوردها نیز خواهیم بود. 

مسئول برگزاری پانزدهمین سمینار تخصصی مسئول فقرات در ادامه اظهار داشت: تقاضای جامعه فیزیوتراپی از مسئولین این است که نگذارند دانش و آموزش فیزیوتراپی ایران از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه عقب بماند که برای این مهم شخص وزیر باید به دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی توجه خاصی نماید. 

وی در ادامه صنعتی شدن کشور، افزایش سن ، افزایش مشکلات اسکلتی عضلانی و از سویی نیاز بالا به فیزیوتراپی را از علل اهمیت این علم عنوان نمود. 

کریمی، گفت: بهره‌گیری از فیزیوتراپی با اعمال روشهای فیزیکی و عدم مصرف دارو مصونیت از عوارض دارویی را نیز بر عهده دارد و با طراحی دکترای حرفه‌ای در مقاطع تحصیلی فیزیوتراپی از بدو ورود به کنکور می توان شاهد انتقال هر چه بیشتر و بهتر دانش بود. 

عضو هیئت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح کرد: در کشور، با توجه به پتانسیل آموزشی، دانش آموخته کارشناسی پس از 4 سال کار بالینی انجام می دهد و این در صورتی است که نیازمند دانش بیشتری برای بحث بالین هستیم و می توان گفت افزایش سنوات از 4 به 7 سال یکی از ضروریات نظام سلامت کشور است.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار