تنها چاپ مقالات پیرامون درمان‌های فیزیوتراپی به اثبات تأثیر درمانهای این رشته کمکی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، امیر حسین کهیاری، استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پانزدهمین سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات گفت: ورود فیزیوتراپی و درمان‌های این رشته به گاید لاین‌های سمینارهای پزشکی نیازمند انجام کارهای تحقیقاتی است و مطالعات دارای کیفیت بالای فیزیوتراپی، احتمال تغییر نخواهد داشت. 

وی افزود: تنها چاپ مقالات پیرامون درمان فیزیوتراپی به اثبات تأثیر درمان‌های این رشته کمکی نخواهد کرد و کارهای تحقیقاتی این حوزه کارهای فانتزی محسوب نمی شود. 

استاد یار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به کارهای تحقیقاتی رشته فیزیوتراپی ادامه داد:کارهای تحقیقاتی فیزیوتراپی برای آن است که جامعه پزشکی تأثیر گذاری فیزیوتراپی را در رشته خود باور کند هر چند کیفیت مقالات ارائه شدن در این زمینه چندان بالا نیست.

اسکن‌های ایزوتوپ را در این مواقع به کار ببرید
 سینا سالاری، فوق تخصص خون و آنکولو‍ژی در پانزدهمین سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات با اشاره به اهمیت کیفیت درد و مدت زمان ایجاد آن در آنکولو‍ی گفت: در صورتیکه درد تب و لرز،‌کاهش وزن و دردهای شبانه را به‌ همراه داشته باشد در بیماری‌های بدخیم اهمیت می‌یابد.

وی افزود: در معاینه ستون فقرات لمس و بررسی آن اهمیت دارد، همچنین بررسی تومورهای اولیه این ناحیه نیز مهم قلمداد می‌شود و به‌ خاطر قرار گرفتن آن که به طور سیستماتیک است در تشخیص خرابی‌ها مطرح شود.
در میان انواع تومورها، تومورهای توپور ستون فقرات به عنوان تومورهای بدخیم عنوان می‌گردد.

این فوق تخصص خون و آنکولو‍‍ژی تصریح کرد: تظاهرات تومورهای بدخیم در ریه، پروستات، کلیه، تیروئید و ملانوم مشاهده می‌شود. در کنار این نوع تومورها، تومورهای خوش‌خیم را نیز باید مدنظر قرار داد. 

این فوق تخصص خون و آنکولوژی با اشاره به تست‌های دیگر تشخیص تومورهای اسپاسم اظهار داشت: ISR نیز از دیگر تست‌های تشخیص تومورهای اسپاسم است که یک واکنشگر حاد متاستیتک محسوب می‌شود، همچنین تست NVH نیز بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از راههای دیگر تشخیص تومورهای اسپاسم می‌توان به پت اسکن، رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی اشاره کرد. 

وی با اشاره به موارد استفاده از اسکن‌های ایزوتوپ عنوان کرد: اسکن‌های ایزوتوپ به‌طور‌ معمول به‌منظور تشخیص بیماری‌های بدخیم به‌کار‌ می رود، آنهم در‌مواردی‌که وجود ضایعه بلاستیک را به فرد احتمال دهیم و استفاده بیش‌از‌ حد از آن توصیه نمی‌شود و به هیچ وجه در بیماری‌های هماتولو‍ژیک اولیه پت اسکن برای تشخیص اولیه بیماری به کار نمی‌رود.

   


انتهای پیام/ 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار