تمرینات درد ناشی از. گرفتگی ستون فقرات به صورت فعال انجام شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ اسماعیل ابراهیمی استاد فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پانزدهمین سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات با اشاره به اینکه تمرینات درمانی در ستون فقرات و ماساژ جزء‌ حیطه‌های فیزیوتراپی است، گفت: همه کتابهایی که درباره مانوتراپی نوشته شده جزء‌ علم فیزیوتراپی محسوب می‌شود.

وی افزود: با پذیرش نظریه داروین در خصوص تکامل انسان باید گفت، که در واقع ستون فقرات انسان در شاکله زندگی خود به گرفتاری‌هایی دچار شد و بافت ستون فقرات وی در پاره‌ای مواقع به کلید مبتلا شد.

این استاد فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به وقوع کلید ستون فقرات در 17 دقیقه اظهار داشت: گرفتگی ستون فقرات در 17 دقیقه ایجاد می‌شود و ادامه آن بیش از این مقدار زمان مشکلاتی برای فرد ایجاد می‌کند، ادامه کلید ستون فقرات تا 30 دقیقه سبب می شود پس از گذشت همین مقدار زمان، 50 درصد کلید ستون فقرات بهبود یابد و برگشت کامل آن 7 ساعت طول می کشد.

ابراهیمی تصریح کرد: در نتیجه ادامه گرفتگی ستون فقرات بافت این ناحیه شل می‌شود و در ادامه آن صدمات ستون فقرات افزایش پیدا می‌کند، در صورتیکه بر اثر کلید عضله فرد دچار درد شود باید به درمان آن پرداخت هر چند در 90 درصد مواقع دردهای ناشی از آن کاهش می‌یابد.

استاد فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص گرفتگی ستون فقرات و درد ناشی از آن عنوان کرد: درد ستون فقرات را که بر اثر کلید این ناحیه از بدن به وجود آمده است را باید کاهش داد یا از بین برد همچنین تمرینات مربوط به درمان آن را باید هر چه زودتر آغاز کرد و تکرار این تمرینات از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابراهیمی بیان کرد: مشکل اصلی عضلات در هنگام. گرفتگی ستون فقرات درد نیست بلکه تحمل عضله است برای برطرف کردن این مسئله تمرینات مربوط به درد ناشی از این مسئله به  صورت فعال انجام شود در انجام این تمرینات به دنبال درمان بیمار هستیم و نمی‌خواهیم،‌وی ورزش حرفه ای انجام دهد هر چند امروزه ورزش ما صدمه زا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار