نیروگاه هسته‌ای در شمال آمریکا بعد از چهل سال فعالیت به علت نگرانی‌های ایمنی بسته شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اِن اچ کی، نیروگاه هسته‌ای در شمال آمریکا بعد از چهل سال فعالیت به علت نگرانی‌های ایمنی بسته شد.

مسئولان نیروگاه هسته‌ای ورمونت یانکی در شمال شرق آمریکا، رآکتورهای این نیروگاه را متوقف کردند. بدین ترتیب انتقال برق از این نیروگاه به شبکه توزیع بعد از چهل سال قطع شد. 

مقامات ایالتی در آمریکا به علت نگرانی از ایمنی نیروگاه ورمونت بعد از فاجعه هسته‌ای در فوکوشیما ژاپن، با ادامه فعالیت آن مخالفت‌اند. رآکتور این نیروگاه با چهل و دو سال قدمت از همان نوع رآکتور شماره یک در نیروگاه آسیب دیده فوکوشیما دائیچی ژاپن است. 

با وجود این، مسئولان نیروگاه ورمونت یانکی علت بسته شدن آن را مشکلات مالی عنوان کرده‌اند. به گفته آنها تغییرات در بازار انرژی باعث شده است ادامه فعالیت نیروگاه بسیار پرهزینه باشد؛ هزینه تولید برق از طریق گرما به واسطه افزایش تولید نفت شیل در داخل آمریکا کاهش یافته است.

 از سوی دیگر، سرمایه گذاری برای اتخاذ تدابیر ایمنی در نیروگاه ها نیز رو به افزایش است. نیروگاه ورمونت یانکی آمریکا اکنون قرار است حدود شصت سال غیرفعال باشد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار