همراه با رقابت سینماگران برای حضور در جشنواره فیلم فجر ۳۳؛

"هایده صفی یاری" پرکارترین تدوینگر جشنواره فیلم فجر امسال

"هایده صفی یاری" با تدوین فیلم‌های "دوران عاشقی"، "عین شین قاف" و "شیفت شب" پرکارترین تدوینگر سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، این روزها اهالی سینما روزهای شلوغی را برای رساندن خود به سی و سومین جشنواره فیلم فجر پشت سر می‌گذارند.
 
یکی از اصلی ترین مراحل ساخت آثار سینمایی که حتی می‌تواند ضعف‌های یک اثر را در مراحل مختلف ساخت بپوشاند، مرحله تدوین است که خوشبختانه در جشنواره‌های مختلف داخلی به خصوص جشنواره فیلم فجر به آن توجه شده است.
 
در واقع تدوینگر آخرین روایتگر داستان برای فیلم است و می‌توان گفت تدوین، کارگردانی اثر برای بار دوم است و این هنر می‌تواند حیطه‌ی جدیدی را در برابر قدرت انتخاب کارگردان بگشاید.
 
"هایده صفی یاری" در سال‌های اخیر، در میان تدوینگران سینما توانسته‌ به جایگاه خوبی دست پیدا کند، به طوری که پنج دوره سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم‌های "آژانس شیشه‌ای"،‌ "روبان قرمز"، "چهارشنبه سوری"، "جدایی نادر از سیمین" و "نارنجی پوش" دریافت کرده است.
 
"هایده صفی یاری" امسال تدوین فیلم‌های "دوران عاشقی"،‌ "شیفت شب" و "عین شین قاف" را بر عهده‌ دارد و با این 3 اثر وی را می‌توان پرکارترین تدوینگر سی و سومین جشنواره فیلم فجر دانست و با نگاهی کوتاه به هر کدام از این فیلم‌ها، می‌توان موفقیت وی را در این دوره از جشنواره پیش بینی کرد، زیرا کارگردان‌های آن‌ها کارنامه‌ی خوبی در سینما از خود ارائه دادند.
 
فیلم سینمایی "دوران عاشقی" که توسط "علیرضا رئیسیان" که بعد از 6 سال به سینما بازگشته، کارگردانی شده، می‌تواند رقیب خوبی برای فیلمسازان دیگر باشد.
 
"صفی یاری" فیلم سینمایی "عین شین قاف" را که نهمین اثر سینمایی "قاسم جعفری" است، تدوین می‌کند. فیلم سینمایی "شیفت شب" را هم "نیکی کریمی" می‌سازد که روایتگر داستان زنی به نام "ناهید" است که در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد و با توجه به اینکه وی اخیرا تجربه داوری هم داشته، می‌تواند با استفاده از این تجربه،‌ موفقیت خوبی را برای خود و عوامل فیلمش در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رقم بزند.
 
گفتنی است؛ سی و سومین جشنواره فیلم فجر با دبیری "علیرضا رضا داد" از 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار