همراه با رقابت سینماگران برای حضور در جشنواره فیلم فجر 33؛

" آخرین پژواک کوهستان" به جشنواره‌ی فیلم فجر می‌رود

مستند "آخرین پژواک کوهستان" به کارگردانی وحید پناهی با گذر از مراحل تدوین و صداگذاری به سی و سومین جشنواره‌ی فیلم فجر می‌رود.

وحید پناهی، کارگردان فیلم مستند " آخرین پژواک کوهستان" در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص مستند فیلم خود گفت: این فیلم مستند به بررسی زندگی و آثار استاد محمد حسین کیانی پرداخته و با توجه به قرارگیری وی در زمره‌ی بزرگترین خوانندگان معاصر موسیقی نواحی و مقامی ایران این نوع موسیقی کشورمان را بیش از  پیش به مخاطبان معرفی کرده است.

وی افزود: استاد محمد حسین کیانی، خواننده‌ی بزرگ موسیقی فولکلور و مقامی کشورمان طبق شناسنامه در سال 1290 هجری در طایفه‌ی عمله ایل قشقایی به دنیا آمده و از کودکی با توجه به صدای خوشش به یادگیری آوازخوانی در محضر اساتید بزرگ این ایل پرداخته است.

پناهی اظهار داشت: کیانی نواختن سازهای تار و کمانچه را در محضر داوود نکیسا، یکی از اساتید بنام موسیقی مقامی قشقایی آموخت و در نتیجه آثار درخشان و با ارزشی را به عرصۀ موسیقی کشورمان ارائه کرد.

وی تصریح کرد: این استاد بزرگ موسیقی نواحی و مقامی کشورمان که در سال 1332 در روستای جایدشت فیروز آباد سکونت گرفته به واسطه‌ی اجرای قطعاتی از موسیقی قشقایی در رادیو شیراز در بین غیر ترک زبان‌ها شناخته شده و دارای جایگاه هنری و اجتماعی وسیعتری شد به صورتی که آثار وی از همان ابتدا به صورت صفحات گرامافون و سپس در قالب نوارهای کاست منتشر شده و در دسترس عموم قرار گرفت.

کارگردان مستند " آخرین پژواک کوهستان" اظهار داشت: فیلم مستند " آخرین پژواک کوهستان" به زندگی محمد حسین کیانی، استاد مطرح موسیقی کشورمان می‌پردازد تا با همکاری " علی محمد قاسمی" به عنوان تدوین، " علی سینا آزری" تصویربردار، " علی میر مطهری" و " سینا خیاطان" صدابردار، " پژمان شاه علی" عکاس، " آرش قاسمی" صداگذار، " سامان مجد وفایی" تصحیح رنگ و نور، " مهرزاد دیرین"  طراح گرافیک، " بهمن منفرد" تهیه کننده، وی را که یکی از 36 استاد برجستۀ موسیقی مقامی ایران بوده بیش از  پیش معرفی کند.

پناهی تصریح کرد: ما در تولید این مستند از حضور اساتیدی چون " محمد رضا درویش" ، " شهرام ناظری"، " کیوان ساکت"، " پیروز ارجمند" رئیس دفتر شعر و موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، " فرود گرگین پور"، " فرهاد گرگین پور"، " پروین بهمنی "، " علیرضا شهبازی"، " محمود اسکندری"، " افسانه جهانگیری" و " دامون شش بلوکی" ، " محمد رضا لطفی "، " کیهان کلهر" و " مجید درخشانی " بهره برده‌ایم.

وی اظهار داشت: فیلم 60 دقیقه‌ای " آخرین پرواز کوهستان" که تصویربرداری آن در استان‌های فارس، اصفهان و تهران صورت گرفته برای شرکت در بخش سینمای مستند سی و سومین  جشنوارۀ فیلم فجر به دبیرخانۀ این جشنواره ارسال شده است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار