همراه با رقابت سینماگران برای حضور در جشنواره فیلم فجر 33؛

"مریلا زارعی"‌ این بار نخواست ریسک کند

مریلا زارعی،‌ بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، امسال با چه فیلمی به جشنواره می‌آید؟

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، بازیگران سینما این روزها، خود را برای بزرگترین رویداد سینمایی کشور، آماده می‌کنند تا رقابت قابل توجهی را در بین آن‌ها شاهد باشیم، از سوی دیگر در آثار تعدادی از فیلمسازان کشورمان که پس از سال‌ها کم‌کاری امسال با حضور در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به صحنه برمی‌گردند. از بازیگران متعدد نسل‌های مختلف، استفاده شده و این موضوع می‌تواند یک شانس برای بازیگران سینما باشد، تا بتوانند توانایی‌های خود را در این عرصه نشان دهند.
 
در این میان انتظار می‌رفت بازیگرانی که سال گذشته توانستند به موفقیت‌هایی در جشنواره برسند، امسال فجر شلوغی داشته باشند. اما هر کدام از آن‌ها یک فیلم در این دوره از جشنواره دارند. برای مثال، مریلا زارعی که سال گذشته برای بازی در فیلم "چ" (ابراهیم حاتمی‌کیا) و "شیار 143" (نرگس آبیار) کاندید بهترین بازیگر نقش اول زن شد، در نهایت توانست برای "شیار 143" سیمرغ بلورین بهترین را به خانه ببرد؛ خود را در رقابت این دوره از جشنواره به چالش نکشانده و سعی کرده محتاط‌‌‌تر عمل کند،‌ به طوری که تنها "ماهی سیاه کوچولو" را برای این دوره از جشنواره دارد.
 
گفته‌ها حاکی از آن است که نقش مریلا زارعی در "ماهی سیاه کوچولو" یکی از متفاوت‌ترین کارهای این هنرپیشه است و زارعی نقش یک جنگجوی تمام عیار را در این کار دارد.
 
"ماهی سیاه کوچولو" را مجید اسماعیلی کارگردانی و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی کرده‌اند و علی طالب‌آبادی فیلمنامه آن را به نگارش درآورده است.


 
"ماهی سیاه کوچولو" دومین همکاری سینمایی "طالب‌آبادی" و "محمدرضا شفیعی" بعد از فیلم سینمایی "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" است.
 
در این فیلم، علاوه بر مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی هم نقش‌آفرینی می‌کنند.
 
در خلاصه داستان "ماهی سیاه کوچولو" آمده: اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست، اما اگر پرنده‌ای پرید، شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند. پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند. اما جنگجویان خردمند که حواس،‌ درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند، تفاوت پروازهای دسته‌جمعی و تنها را می‌دانند، آن‌ها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن "آئین دلاوری" زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است، نه پیروز شدن.



گفتنی است؛ سی و سومین جشنواره فیلم فجر به دبیری "علیرضا رضاداد" از 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.