عضو پارلمان انگلیس که قربانی حمله عنصری صهیونیستی شده است تاکید کرد حکم دستگاه قضایی انگلیس علیه ضارب عادلانه نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، چندی پیش یکی از طرفداران اسرائیل در انگلیس به جرج گالووی از اعضای مجلس عوام حمله کرد. ضارب در دادگاه حاضر شد تا به اتهاماتش پاسخگو باشد. وی روز گذشته به علت مضروب کردن این عضو پارلمان انگلیس به شانزده ماه زندان محکوم شد.

ضارب که به مواد مخدر اعتیاد دارد به هنگام حمله به گالووی شعارهایی درباره هولوکاست سر داد. به گفته قاضی پرونده، این حمله بدون هیچ تحریکی ازجانب گالووی بوده و ضارب ، گالووی را از ناحیه سر و صورت به شدت مضروب کرده بود.

گالووی در این خصوص گفت: اگر مسائل مذهبی مطرح در این پرونده کنار گذاشته نمی شد احتمالا حکم محکومیت سنگین تری برای فرد ضارب صادر می شد. تردیدی نیست که این حمله با انگیزه های دینی بوده است. فرد ضارب به یهودیت گرویده است. وی خودش به من گفت به این دلیل مرا هدف حمله قرار داده است که به زعم او، من بلندگوی مسلمانان هستم. او بنابه دلایل سیاسی آشکار به من حمله کرد. برای او چنین حکمی صادر شده است. این درحالی است که اگر یک مسلمان به یکی از اعضای طرفدار اسرائیل در پارلمان انگلیس حمله می کرد ، ماجرا تفاوت می کرد و گفته می شد این اقدام، تروریستی بوده است.

نکته جالب توجه اینکه اعضای پارلمان انگلیس، این حمله به گالووی را محکوم نکرده اند. درنتیجه، طرفداران گالووی از عرصه فضای مجازی و پایگاههای اجتماعی برای بیان بهت و شگفتی خود از این مسئله استفاده کرده اند.

گالووی افزود: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس هیچ سخنی به صورت علنی درباره ماجرای من بیان نکرد. رئیس مجلس عوام انگلیس نیز این کار را نکرد. اد میلیبند رهبر حزب مخالف دولت انگلیس نیز وقتی در راهروی پارلمان با من مواجه شد از کنار من گذشت و من درحالیکه عصا در دست داشتم در اتاق را به روی او بازکردم و او به صورت مستقیم به چشمان من نگاه کرد بدون آنکه چیزی بگوید. او به گونه ای رفتار کرد که اصلا حمله ای رخ نداده است.

قرار است ضارب پرونده گالووی پس از طی کردن دوره محکومیتش در زندان، سفری رایگان به اسرائیل انجام بدهد. مشخص نیست چه کسی تامین هزینه این سفر را برعهده گرفته است.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار