امیرقادری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جشنواره فیلم فجر پربحثی را خواهیم داشت

منتقد سینما گفت: جشنواره فیلم فجر با حضور فیلم‌ها و نسلهای مختلف فیلمسازان پر بحث خواهد بود.

امیر قادری منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص کیفیت جشنواره امسال گفت: برای اولین بار در جشنواره فجر پارسال در فضائی آزاد و بدون وجود خط قرمزها به نقد و بررسی فیلم‌ها پرداخته شد، نقد و نظر مهمتر از فیلم‌ها بود و ویترینی چیده شد که شکل‌های مختلف فیلم از نسل‌های مختلف سینماگران در برابر این نقد و نظر قرار بگیرد.  
 
وی بیان کرد: امسال هم به خاطر تحریم، کمبود پول نفت و... و هم به دلیل تجربیات سال گذشته و نبود حاشیه امن برای نقد و نظر، فیلم‌سازان مطرح ما کمتر به حضور در جشنواره تمایل دارند.  
 
قادری افزود: امسال دو گروه به ساخت فیلم پرداختند یک گروه جوان و فیلم اولی‌های مستقل و گروه دیگر فیلم اولی‌هایی بودند که از طرف قدیمی‌ها حمایت شدند و فیلم‌هایشان به جشنواره راه یافت و در هر دو حالت جشنواره امسال توفیق اجباری برای جوان‌ها و ورود آن‌ها شده است.  
 
وی ادامه داد: اگر به لحاظ نظارتی سخت گیری نشود و انتظار ما از جوان‌ها در مورد آوردن ایده‌های خوب و سبک‌های مختلف و نو، که دور از دخالت طیف‌های مداخله‌گر هستند برآورده شود، جشنواره فجر پربحث و پر ایده‌ای خواهیم داشت.
 
این منتقد سینما خاطرنشان کرد: امسال خود فیلم‌ها مهمتر هستند و محوریت با نام‌های بزرگ نیست طوری که می‌شود نسبت به سال‌های قبل آثار سینمایی‌تر و تخصصی‌تری را در جشنواره امسال دید.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار