متاسفانه به دلیل برخی از سیاست گذاری‌ها، رویه‌ها و اقدامات نامناسب و مشکلات تعرفه‌ای و بیمه‌ای، دیوار اعتماد بین پزشک و بیمار خدشه دار شده است.

حسین مهدوی نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اخلاق پزشکی از مهم‌ترین موضوعات روز پزشکی است که البته از زمان‌های بسیار قدیم نیز وجود داشته است. 

وی با بیان این اخلاق پزشکی مهم‌ترین عامل تنظیم کننده رابطه بین پزشک و بیمار است، تصریح کرد: اگر اخلاق پزشکی مورد توجه قرار نگیرد و در برنامه ریزی‌ها دقت کافی نشود، اعتماد و رابطه پزشک و بیمار دچار مشکل می‌شود. 

مهدوی نیا تاکید کرد: متاسفانه به دلیل برخی از سیاست گذاری‌ها، رویه و اقدامات نامناسب و مشکلات تعرفه‌ای و بیمه‌ای، دیوار اعتماد بین پزشک و بیمار خدشه دار شده است. 

وی با اشاره به مشکلات تعرفه گذاری و بیمه‌ای که تاکنون وجود داشته است، یادآور شد: اینکه هنوز تعداد زیادی از افراد جامعه تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند و اینکه تعداد قابل ملاحظه‌ای از خدمات درمانی و لوازم پزشکی مورد قبول بیمه‌ها نیستند، این موضوع یک نقص عمده به حساب می‌آید و می‌تواند رابطه پزشک و بیمار را دچار مشکلات جدی کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
ویزیت پزشک عمومی با بیشتر از بیست سال سابقه کار بیست و دو هزار تومان تعیین شده است. بیمه فقط پنج هزار تومان می دهد . داروها را نیز پوشش خوبی نمی دهد و از سود این کارهای خود هتل و نفتکش و ... می خرد.
با بیمه ها بایستی برخورد شود بیمه ها وظیفه دارند هفتاد درصد خدمات سرپایی و نود درصد خدمات بستری را بپردازند.
ریشه مشکلات درمانی در بیمه هاست.
آخرین اخبار