مدیر گروه ارولوژی و استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

کتاب تعرفه سلامت، سر آغاز ایجاد یک نظم واقعی در رابطه پزشک و بیمار است

دکتر سیم فروش گفت: در خصوص آثار مثبت و ارزشمند طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یک حرکت رو به جلو در رابطه پزشک و بیمار است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سیم فروش مدیر گروه ارولوژی و استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متاسفانه در گذشته نوعی هرج و مرج در رابطه پزشک و بیمار وجود داشت که خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، برای اولین بار یک رابطه منظم میان پزشک و بیمار برقرار می شود.

وی گفت: هرچه رابطه مالی میان پزشک و بیمار کمتر باشد قداست پزشکی و اخلاق پزشکی بیشتر نمایان می شود.

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دشواریها و مصائب حرفه پزشکی افزود: پزشکان که سالها تحصیل و تلاش کرده اند و مسئولیت بسیار خطیری دارند باید رفاه نسبی برای آنان فراهم  باشد. از سوی دیگر همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند مردم و بیماران نیز به جز دغدغه و رنج بیماری خود نباید دغدغه دیگری داشته باشندو هیچ بیماری نباید به دلیل مسایل مالی از دریافت خدمات پزشکی محروم شود.

این استاد پیشکسوت، کتاب تعرفه سلامت را نظمی در حوزه پزشکی کشور خواند و اظهار داشت: حرکت بسیار خوبی که آغاز شده است مثل هر کار دیگری، در شروع ممکن است با اشکالاتی همراه باشد که ضمن اجرا می توان آنها را برطرف کرد و امیدوارم با همکاری سازمان نظام پزشکی و انجمن ها و نخبگان پزشکی اشکالات اندک آن به سرعت برطرف شود تا این طرح با مقبولیت اجرایی شود.

دکتر سیم فروش خاطرنشان کرد: مجلس، دولت، سازمان نظام پزشکی، دانشگاه ها و بخصوص همکاران باید دست به دست یکدیگر دهند تا این طرح که سر آغاز ایجاد یک نظم واقعی در رابطه پزشک و بیمار و تحقق وعده های داده شده به مردم در حوزه سلامت  است به خوبی اجرایی شود.

وی با بیان این مطلب که اگر این طرح به خوبی اجرا نشود یک عقبگرد بسیار بدی خواهد بود گفت: ما دوست داریم جامعه ما طبق قانون و نظم اداره شده و عدالت در آن برقرار شود تا همه پزشکان و بیماران از مزایای لازم و حقوق خود بهره مند شوند و البته بیماران جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

استاد پیشکسوت دانشگاه در پایان با اشاره به حمایت اکثر انجمن ها و صنوف پزشکی از این طرح اظهار امیدواری کرد که تا اشکالات احتمالی موجود هم طبق اعلام وزارت بهداشت طی ماههای آینده برطرف شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حميدلاري
۱۵:۲۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۳
سلام دستتان درد نكند