دبیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت:
دبیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت:
دکتر میر دهقان، مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فراگیر بودن محورهای اعتبار بخشی اعم از تشخیصی، درمانی، مدیریتی، مراقبتی، مالی، نرم افزاری، تجهیزات پزشکی و... یقینا اعتباربخشی مراکز در بهبود و ارتقاء عملکرد نظام سلامت تاثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: اعتبار بخشی، ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که میتواند از طریق خود ارزیابی و نهایتا ارزیابی خارجی منجر به بهبود مستمر کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی گردد. اعتبار بخشی تنها به وضع استانداردها نمیپردازد بلکه دارای ابعاد تحلیلی، مشاورهای و بهبود است.
میردهقان عنوان کرد: در باب تعریف اعتبار بخشی در بیمارستان باید گفت: ضمن اینکه حفظ ایمنی بیمار و ارتقاء کیفیت خدمات سلامت، اساس فرآیندهای اعتباربخشی را تشکیل میدهد، موضوعاتی چون پزشکی مبتنی بر شواهد، بهبود کیفیت، اخلاق پزشکی، رضایتمندی بیمار و کاهش خطای پزشکی، نقشی کلیدی در این فرایند دارا میباشند.
وی ضمن اظهار امیدواری از اجرای بهینه دور دوم فرآیند اعتباربخشی در موعد مقرراظهار داشت: کلیه مراحل اعتباربخشی از زمان انجام اعتباربخشی تا صدور گواهی و اعلام به سازمانهای بیمه گر بر اساس برنامه زمان بندی شده، به زودی به دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات درمانی سراسر کشور اعلام خواهد شد و متعاقبا اطلاعات استخراج شده جهت رفع مشکلات احصاء شده سریعاً و در حداقل زمان تعیین شده به مراکز اعلام میگردد.
انتهای پیام/