مشروح/بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم در صحن مجلس

فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد/ موافقت 197 نماینده با سکاندار وزارت علوم

جلسه رسیدگی به صلاحیت "محمد فرهادی" با 197 رای موافق نمایندگان به پنجمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پارلمان باشگاه خبرنگاران، جلسه رسیدگی به صلاحیت "محمد فرهادی" وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست علی لاریجانی دقایقی پیش در صحن علنی مجلس آغاز شد.

قرار است در نشست علنی صبح امروز پارلمان برنامه‌ها و صلاحیت پنجمین گزینه‌ پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شود.

گفتنی است، رئیس جمهور (چهارشنبه 28 آبان‌) با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی "محمد فرهادی" را به‌عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی کابینه‌اش برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

10:53- محمد فرهادی اعتماد مجلس را کسب کرد

وکلای ملت در جلسه علنی امروز با 197 رای موافق به پنجمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم اعتماد کردند.


10:50- فرهادی در صحن علنی: نیاز واقعی نظام دانشگاهی کشور متن است/ فتنه خط قرمز ماست

وزیر پیشنهادی علوم در صحن گفت: بنده هیچ نامه‌ای را امضاء نکرده‌ام حال اگر اسم هست یا نیست نمی‌دانم، بنده معتقدم فصل‌الخطاب مقام معظم رهبری هستند و فتنه خط قرمز ماست.

10:46- اعضای هیئت دولت صحن علنی را ترک کردند

اعضای هیئت دولت که در جلسه رای اعتماد به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم تقحیقات و فناوری حضور داشتند، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

10:42- مشهدی‌عباسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: عدم تعامل با مجلس یکی از ضعف‌های فرهادی است

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه گفت: یکی از ضعف‌های وزیر پیشنهادی علوم عدم تعامل با مجلس است به طوری که مدتی که فرهادی در سازمان هلال احمر بود هیچ گزارشی به ما نداده است.

10:35- نادران در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: فرهادی در جلسات عمومی و خصوصی مجلس از فتنه برائت کرده است

نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: فرهادی در هیچ حلقه تندرویی مشارکتی و غیر مشارکتی نه در فتنه ۸۸ و نه قبل از آن نبوده است، یادمان نمی‌رود که فرهادی به دلیل تندروی‌های اصلاح طلبان در مجلس ششم نتوانست رای اعتماد بگیرد، در صورتی که قبل از آن وزیر بود، ما این‌ها را ارج می‌نهیم.

10:30- هاشمی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: شبهات مطرح شده در مورد فرهادی خوشبختانه رفع شده است

نماینده مردم تهران گفت: تمام شبهات مطرح شده در مورد فرهادی خوشبختانه رفع شده است و انتظار داریم وزیر پیشنهادی علوم با اصول و ارزش‌هایی که تاکنون پایبند بوده، در این وزارتخانه نیز آنها را مدنظر قرار دهد.

10:18- احمدی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: مجلس فردی را در مصدر آموزش عالی قرار دهد که درد پارک‌های فناوری را بداند نه درد اتاق عمل را

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر گفت: اید کسی را در مصدر آموزش عالی قرار دهیم که درد پارک‌های فناوری ما را بداند و نه درد اتاق عمل را، درد اتاق عمل را قاضی‌زاده هاشمی می‌داند زیرا درد امروز ما مراکز رشد، پارک‌های فناوری و هزاران فارغ التحصیل مدرک دار دانشگاه پیام نور و آزاد است که در همین روزها به اوج بیکاری رسیده‌اند و معضل و مشکل مردم شده‌اند.

10:12- قربانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: فرهادی دانشگاه‌ها را به سمت پژوهش‌محوری سوق خواهد داد

یک نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه فرهادی منتسب به هیچ جریان سیاسی نیست، گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری فتنه خط قرمز نظام و جلوه‌ای از توطئه دشمنان است و فرهادی این اصول را با جان و دل قبول دارد.

10:20- رهبری‌املشی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: فرهادی معتدل‌ترین فرد برای پست وزارت علوم است

نماینده رودسر و املش گفت: فرهادی مصداق رویه اعتدال است و اگر بخواهیم شخصی را معرفی کنیم که هیچ گونه افراط و تفریط نمی‌کند این وزیر پیشنهادی علوم است و شایستگی لازم برای تصدی پست وزارت علوم را داراست و ما باید با رای که به وی می‌دهیم به مردم القا کنیم که ما با دولت در جهت حفظ نظام یکی هستیم.

09:55- مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: پزشک بودن فرهادی با وزارت علوم سازگار نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی گفت: احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم. می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در رابطه با وزارت علوم صحبت کنم. به عبارت دیگر می‌خواهم از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم.

09:35- لاریجانی در واکنش به اظهارات مطهری: اتهام به مجلس در رای ندادن به وزرا کار مردانه‌ای نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات علی مطهری مبنی براینکه اگر مجلس به فرهادی رای بدهد معامله صورت گرفته است، گفت: این حرف نادرست است و نمایندگان خودشان بررسی می‌کنند و ممکن است رای بدهند یا ندهند.

09:22- رئیس‌جمهور جلسه رای اعتماد فرهادی را ترک کرد

رئیس جمهور که به منظور دفاع از پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی حضور یافته بود، دقایقی قبل جلسه رای اعتماد را ترک کرد.

08:44- سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی آغاز شد

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که به منظور دفاع از "محمد فرهادی" پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز چهارشنبه 5 آذر حضور داشت گفت: مایلم در آغاز ایامی که به مجلس شورای اسلامی و به دهم آذر نزدیک می‌شویم به نمایندگان ملت تبریک و تهنیت عرض کنم.

08:33- رئیس‌جمهور به همراه هیئت دولت وارد صحن علنی شد

رئیس جمهور به منظور دفاع از پنجمین وزیر پیشنهادی خود دقایقی قبل وارد صحن علنی مجلس شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۳
خدا رو شکر
حتماز از هر نظر صلاحیت داشته
آخرین اخبار