مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است/ پزشک بودن فرهادی با وزارت علوم سازگار نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی گفت: احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم. می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در رابطه با وزارت علوم صحبت کنم. به عبارت دیگر می‌خواهم از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی مطهری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان رای اعتماد به محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) در مخالفت با این وزیر پیشنهادی گفت: علت اینکه بنده به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت می‌کنم، این است که احساس کردم فضای مجلس در مجموع موافق وزیر پیشنهادی است، در حالیکه افراد قوی تری از آقای فرهادی با این معیار درست مجلس که همراهی با فتنه خط قرمز ماست، رد شدند.  
 
وی افزود: لذا احساس می‌کنم گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده و لازم است از آن دفاع کنم. می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در رابطه با وزارت علوم صحبت کنم. به عبارت دیگر می‌خواهم از حیثیت و اعتبار مجلس دفاع کنم.  
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تاکید کرد: اگر مجلس آسیب ببیند کل نظام آسیب می‌بیند، مجلس در جریان استیضاح فرجی دانا وزیر سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در جریان رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی، مهم‌ترین معیار و ملاک خود را عدم همراهی با فتنه سال ۸۸ اعلام کرد و گفت که فتنه خط قرمز ما است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نامه نگاری و تحصن مبنی بر تظلم و دادخواهی را به معنی فتنه‌گری اعلام کرد و گفت ما به چنین کسی رای اعتماد نمی‌دهیم. آقای نیلی احمدآبادی را به جرم امضای تظلم ۸۸  استاد دانشگاه از مقام رهبری و به خاطر قضیه حمله عده‌ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران و ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان فتنه گر نامیدیم و به او رای اعتماد ندادیم.  
 
مطهری گفت: آقای دانش آشتیانی نیز به جرم امضای یک نامه انتقادی در جریان حوادث سال ۸۸ فتنه گر نامیدیم و هرچه گفت اطلاعی از آن نامه ندارم و اسم من را بی‌خبر جزء امضاء کنندگان قرار داده‌اند از او نپذیرفتیم و گفتیم الان دیر است باید‌‌ همان موقع تکذیب می‌کردید.  
 
وی افزود: همچنین آقای دانش آشتیانی را به جرم همکاری با حزب مشارکت ضد نظام دانستیم و گفتیم صلاحیت وزارت را ندارد، اکنون جناب آقای دکتر فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شده است. در حالیکه در کارنامه سیاسی خود امضای نامه‌ای را به همراه آقایان خاتمی، موسوی و کروبی و ده‌ها استاد دانشگاه و فعال سیاسی دیگر خطاب به مراجع تقلید در اعتراض به نحوه برخورد ماموران امنیتی و انتظامی با مردم معترض دارد.  
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: در این نامه که در خرداد ۱۳۸۸ در بعضی پایگاه‌های انقلاب اسلامی منتشر شده و هنوز موجود است آمده است؛ «همزمان با اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موج وسیعی از دستگیری‌ها از فعالان ستادهای انتخاباتی نامزدهای غیر دولتی و شهروندانی که در راهپیمایی‌های مسالمت آمیز شرکت کرده بودند که در ادامه با گسترش موج اعتراضات مردمی نسبت به تخلفات گوناگون و گسترده‌ای که در قبل و بعد از انتخابات صورت گرفت، افزایش یافته و هنوز هم ادامه دارد.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بازداشت‌های انفرادی و گروهی از اقشار مختلف اجتماعی از جمله اساتید دانشگاه‌ها، فعالان سیاسی، روزنامه نگاران که بدون صدور مجوزهای قانونی صورت گرفته و همراه با برخوردهای خشونت‌های بار و استفاده از شیوه‌های بازجویی که یادآور دوران سیاه ستمشاهی است و بسیاری از امضاء کنندگان این نامه در آن زمان خود بار‌ها قربانی آن بوده‌اند، به هیچ وجه زیبنده نظام و کشوری که داعیه برپایی قسط و عدل دارد نبوده و نخواهد بود و چهره جمهوری اسلامی را در روح و جان هر ایرانی و نیز انظار جهانیان تیره و تار خواهد کرد. این قسمتی از نامه‌ای بود که آقای فرهادی امضاء کردند.  
 
مطهری گفت: در جای دیگر این نامه آمده؛ به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که در لوای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه پذیر است و چگونه می‌توان با سکوت در مقابل این همه خشونت و سبوعیت داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است.  
 
وی افزود: با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم، آقای دکتر فرهادی نیز به موجب این نامه فتنه گر است و اگر بگوید من از محتوای نامه خبر نداشتم یا از قراردادن نامم در پای این نامه خبر نداشتم و آن را تکذیب می‌کنم، مطابق رفتاری که با دو وزیر پیشنهادی قبلی شد، این عذر پذیرفته نیست، اکنون می‌گوییم چرا‌‌ همان موقع تکذیب نکردید؟ دیگر دیر شده است، اکنون که نیاز به رای مجلس دارید، تکذیب می‌کنید و این پذیرفته نیست.  
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: همینطور آقای دکتر فرهادی سابقه همکاری با حزب مشارکت را دارد و با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم ایشان صلاحیت وزارت را ندارد، پس با معیار قبلی آقای فرهادی نیز فتنه گر است و مجلس نباید به وی رای اعتماد بدهد، اگر مجلس به وی رای اعتماد بدهد، متهم به منطق دوگانه و یک بام و دو هوا می‌شود. مردم خواهند پرسید آیا مجلس از خط قرمز خود عبور کرده و دیگر فتنه را خط قرمز نمی‌داند و یا همچنان فتنه را خط قرمز می‌داند، اما دیگر اقداماتی مانند امضای اینگونه نامه‌ها را فتنه‌گری نمی‌داند و یا خدای ناکرده معامله‌ای در کار است.  
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: به هرحال مجلس در این صورت مجلس از معیار و رویه قبلی عدول کرده است، درست نیست که مجلس اصولگرا احیانا به خاطر قول‌هایی که برای انتصابات همکاران آقای وزیر دریافت کرده‌اند، از اصول و مبانی خود عدول کنند.  
 
مطهری گفت: در این صورت معلوم می‌شود که درد مجلس فتنه نیست، بلکه این است که وزارت علوم باید تحت تسلط ما باشد و خلاصه مجلس اصولگرایی به معامله متهم می‌شود. مجلس نباید دچار تناقض در رفتار شود، در این صورت جایگاهش نزد ملت تنزل پیدا می‌کند.  
 
وی افزود: وزیر پیشنهادی طبق ملاک مجلس فتنه گر است و ما نباید رای دهیم، به نمایندگان مجلس توصیه می‌کنم اگر راه خود را درست می‌دانید ثبات قدم خویش را حفظ کنید و به جناب آقای فرهادی رای مخالف دهید و فردی که به ایده آل مجلس نزدیک‌تر است سکان وزارت علوم را در دست گیرد و مجلس همچنان اصولگرا و ثابت قدم شناخته شود، پزشک بودن دکتر فرهادی هم چندان با وزارت علوم سازگار نیست بلکه با وزارت بهداشت و درمان سازگار‌تر است، بنابراین خواستارم برای حفظ منزلت مجلس به وزارت دکتر فرهادی رای مخالف بدهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار