رهبری‌املشی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

فرهادی معتدل‌ترین فرد برای پست وزارت علوم است

نماینده رودسر و املش گفت: فرهادی مصداق رویه اعتدال است و اگر بخواهیم شخصی را معرفی کنیم که هیچ گونه افراط و تفریط نمی‌کند این وزیر پیشنهادی علوم است و شایستگی لازم برای تصدی پست وزارت علوم را داراست و ما باید با رای که به وی می‌دهیم به مردم القا کنیم که ما با دولت در جهت حفظ نظام یکی هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی رهبری‌املشی نماینده رودسر و املش در موافقت با محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی امروز مجلس چهارشنبه 5 آذر گفت: بنده موافقت خود را با فرهادی به خاطر آشنایی که با وی در این 30 سال داشته‌ام اعلام می‌کنم. 

وی تصریح کرد: در سال 64 تا 68 وی از مجلس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رای اعتماد گرفت که بنده نیز همان موقع نماینده مجلس بودم و در سال 76 تا 79 به عنوان وزیر بهداشت معرفی شد که آن موقع نیز نماینده مجلس بودم.  
 
املشی در ادامه افزود: از وی از جهات مختلفی شناخت دارم و ملاک ما در آن موقع این بود که اگر امانتی را به وی می‌سپاریم اهلیت داشته باشد یعنی از لحاظ صداقت، عدل، احسان، شایستگی داشته باشد و این که تخصص و کارآیی و دانش آن کار را نیز داشته باشد که فرهادی این هر دو وجه را دارا است و من به عنوان یک فرد کوچکی از این مجلس از این که نتوانستیم تاکنون فرد مناسبی را برای این مسئولیت خطیر انتخاب کنیم از یک جهت ناراحت بودم و هم خوشحال.
 
نماینده رودسر و املش بیان داشت: ناراحت بودم به دلیل این که کشور در یک وضعیت فوق العاده‌ای است و ما باید وزرایی را پشتیبان کنیم تا در جایگاه خودشان قرار بگیرند اما افرادی که پیشنهاد شد نتوانستیم تاکنون این پست را به آن‌ها بسپاریم اما زمانی که فرهادی در مجلس معرفی شد برداشت من این بود که افکار مجلس طوری است که به وی بالای 200 رای موافق خواهند داد.
 
وی اظهار داشت: کسانی که با وی مخالفت می‌کنند بر یک اساس این کار را انجام دهند و برخلاف واقع یک چیزی را نگویند و مطهری که در مخالفت با وزارت وی نکاتی را اعلام کرد در حالی که من برای این نماینده احترام قائلم اما نکاتی بیان کرد که واقعیت نداشته و نامه ای را عنوان کرد که تنها در سایتی آمده و ما نباید آن را منعکس کنیم و هم چنین حزبی را نام برد که فرهادی می‌گوید من در هیچ حزبی مشارکت نداشته‌ام پس چیزی که واقعیت دارد را بگوییم.
 
املشی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است نقطه ضعف بگیریم همه پیش خدا روسیاه هستیم؛ وزارتخانه مهم آموزش عالی مدتی است بدون سرپرست است و فرهادی را به خاطر تجربه‌ای که در این وزارتخانه در اوایل انقلاب داشته بهترین فرد برای این منصب می‌دانم چون شناخت کافی از سوابق وی دارم و هم چنین وی تحصیلات کافی داشته استاد تمام است و به کار دانشگاه نیز وارد بوده و هم چنین به مسائل دینی و ارزشی هم به نظر من معتقد است.  
 
نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به سوابق فرهادی گفت: قبل از انقلاب، فرهادی از سال سوم دبیرستان به عنوان مقلد امام(ره) بوده و بعد هم دانشگاه مشهد رفته و در گروه‌های اسلامی آن زمان فعالیت داشته و هم چنین در کنار افرادی مانند شهید هاشمی‌نژاد، مقام معظم رهبری و هم چنین آیت‌الله طبرسی همراه بوده است و هم چنین بعد از انقلاب نیز در جهت ارتقای انقلاب و ارزش‌ها حرکت کرده است.  
 
املشی بیان داشت: زمانی که فرهادی مسئولیت آموزش عالی را برعهده گرفت: گروه های مارکسیستی و کمونیستی در دانشگاه‌ها فعال بودند و حزب الله در قربت بود و دانشگاه را در راستای ارزش‌های دینی هدایت کرد بعد هم که مدیریت دانشگاه تهران را برعهده گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد: فرهادی مصداق رویه اعتدال است و اگر بخواهیم شخصی را معرفی کنیم که هیچ گونه افراط و تفریط نمی‌کند این وزیر پیشنهادی علوم است و شایستگی لازم برای تصدی پست وزارت علوم را داراست و ما باید با رای که به وی می‌دهیم به مردم القا کنیم که ما با دولت در جهت حفظ نظام یکی هستیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، علوم ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار