روزنامه نگار مشهور روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای نقش ژئواستراتژیک ملت تاریخی و بزرگ ایران در آینده خاورمیانه و جنوب شرق آسیا، دغدغه غرب دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ تحلیلگر سیاسی انگلیس روزنامه ایندیپندنت  در مقاله ای در این روزنامه  مدعی شد با حصول توافق هسته‌ای، ایران به "پلیس منطقه" تبدیل خواهد شد.


 فیسک در این مقاله نوشت در سفر اخیرش به منطقه، ایران موضوع گفت‌وگوها در نشست سرمایه گذاران و مدیران ارشد در ابوظبی بوده است.  وی نوشت: "نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 هر چه باشد، ایران قدرتمندترین کشور منطقه خواهد بود و سرمایه گذاران باید در ایران سرمایه گذاری کنند. وی مدعی شده در صورت دستیابی ایران و 1+5 به توافق، ایران بار دیگر به پلیس خلیج فارس  تبدیل خواهد شد.

فیسک ادامه داد: ایران در زمان حکومت شاهنشاهی متحد اسراییل و غرب بود ،این نوع حکومت شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی مناسب می‌کند. اما رژیم شاه محل سرمایه گذاری خوبی برای آمریکا نبود چرا که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و حکومت ایرانِ امروز متحد عراق، سوریه و حزب الله لبنان در منطقه است".

 فیسک افزود مشکل اصلی آمریکا و متحدانش با ایران بر سر نقش ژئواستراتژیک ملت بزرگ و تاریخی ایران در منطقه و هم‌چنین در جنوب شرق آسیا است. در شرایطی که عربستان سعودی در منطقه به دنبال قلدری کردن است و وزرای اسراییلی رفتارهای دیوانه‌وار از خود بروز داده و جمهوری خواهان آمریکا به دنبال تخریب اوباما هستند و از طرف دیگر موجودی به نام "داعش" به کشتار در منطقه مشغول است، ایران هم‌چون یک صوفی به نظر می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار