معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

بودجه طرح تحول سلامت، اصلاً پرخرج نیست

دکتر ایرج حریرچی گفت: وزارت بهداشت تاکنون بودجه منطقی را برای اجرایی شدن طرح تحول سلامت هزینه کرده است. ضمن اینکه این بودجه مصرفی، صرفه‌جویی در کل اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

دکتر ایرج حریرچی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حیطه سلامت دو هدف را دنبال می‌کنیم. هدف اول در برنامه پنجم مطرح شده و هدف دوم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عنوان شده است.

وی افزود: طبق سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری، بودجه‌ای که در کل حوزه بهداشت و درمان صرف می‌شود، باید منطبق با کشورهای منطقه باشد و سهم پرداختی از دولت هم، همین نسبت را داشته باشد که ما در وزارت بهداشت، هم از بودجه کل عقب هستیم و هم پرداختی دولت، کمتر از مقدار پیش‌بینی شده است.

دکتر حریرچی در ادامه گفت: نزدیک به 60 درصد از کل هزینه‌های بهداشتی و درمانی مردم از جیب بود که کاهش این درصد و افزایش سهم پرداختی دولت در عین این که به وظیفه خود عمل کرده‌ایم، صرفه‌جویی در بودجه هم داریم. به عنوان مثال کاهش 20 درصدی قیمت داروهای خارجی و یا کاهش 40 تا 70 درصدی تجهیزات قلبی و چشمی که از موارد پرمصرف است، از مهم‌ترین موارد صرفه‌جویی و کاهش قیمت‌ها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار