قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: حذف یا مالیات سنگین برای کالاهای آسیب‌رسان در نظر گرفته شود و درآمد حاصل از آن‌ها صرف سلامتی و رفاه مردم شود.

سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خانه‌های بهداشت در کشور به 1700 تا 1800 خانه رسیده است. اقلام دارویی کشور افزایش پیدا کرده و 1000 نفر پزشک عمومی در کشور وجود دارد. 
 
وی افزود: تمام مردم ایران تحت پوشش بیمه قرار دارند. اقدامات انجام شده 20 درصد طرح تحول سلامت را دربرمی‌گیرد. این برنامه با فروغ بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد. 
 
وزیر بهداشت با اشاره به کالاهای آسیب‌رسان در زمینه‌ی بهداشت عنوان کرد: دولت برای کالاهای آسیب‌رسان مالیات سنگین در نظر بگیرد. در گذشته دستگاه‌های پیشنهادکننده عوارض کالاهای آسیب‌رسان را طلب می‌کردند حذف یا مالیات سنگین برای این گونه کالاها در نظر گرفته شود. درآمد حاصل از آن را برای سلامتی و رفاه مردم هزینه کنند. 
 
تحولات در حوزه پژوهش پزشکی تا چند روز آینده 
 
قاضی‌زاده‌هاشمی در خصوص حوزه پژوهش پزشکی افزود: چند روز دیگر تغییرات زیادی در زمینه پژوهش‌های پزشکی به وجود می‌آید. حوزه بهداشت نیز مانند فرهنگ است، اقدامات در این زمینه کمتر به چشم می‌آید. 
 
وی با اشاره به اینکه تمام کارهای بهداشتی همکارانم در دانشگاه‌های مختلف انجام می‌دهند، عنوان کرد: افرادی که در ستاد در حوزه بهداشت و درمان هستند به دلیل بار معنوی که این حوزه دارد افرادی که به دولت کمک می‌کنند در دولت‌های گذشته تا به این اندازه نبوده‌اند.



 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار