منابع خبری از دستاوردهای نيروهای كرد سوری برای شكستن محاصره شهر کوبانی خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبكه العالم، منابع خبری از دستاوردهای میدانی نیروهای كُرد سوری در راستای شكستن محاصره شهر عین العرب در مرز سوریه با تركیه خبر دادند.

منابع خبری تأکید کردند نیروهای كرد سوری كه از حمایت نیروهای پیشمرگه كرد عراقی برخوردار هستند، توانستند دستاوردهایی میدانی را در راستای شكستن محاصره شهر عین العرب كسب كنند اما همچنان زیر آتش سنگین عناصر گروه تروریستی داعش هستند و نتوانسته اند كنترل این شهر را بدست بگیرند.

مرکز وابسته به مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه در این باره گفت: روز سه شنبه درگیری های شدیدی بین نیروهای كُرد و گروه داعش در جبهه جنوبی شهر عین العرب در جریان داشت و این نیروها توانستند پیشروی كرده و چند نقطه جدید را به كنترل خود در بیاورند.

نیروهای كرد تعدادی از روستاهای اطراف شهر عین العرب را به كنترل خود درآورده اند، اما طبق گزارش رویترز، به نظر نمی رسد كه تغییر قابل ملاحظه ای در خطوط مقدم در شهر عین العرب روی داده باشد چرا كه عناصر داعش همچنان بخش شرقی آن را در كنترل خود دارند.

با وجود ادعای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا مبنی بر ادامه عملیات هوایی علیه مواضع داعش، این عملیات تا کنون دستاورد ملموسی نداشته است.


انتهای پیام/




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار