استاندار کرمان گفت: طرح جامع تغذیه سالم در حوزه نان، گوشت، لبنیات، میوه و سبزیجات در استان کرمان تدوین و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان وبنا به اعلا م روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه طرح جامع تغذیه سالم در استان کرمان تدوین شود، افزود: طرح جامع تغذیه سالم در حوزه نان، گوشت، لبنیات، میوه و سبزیجات در استان کرمان تدوین و اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح هیچ هزینه مالی به همراه ندارد ولی کم شدن میزان سموم کشاورزی اصلی ترین هدف ما در سالم سازی تغذیه مردم است و تنها باید همت کنیم تا این طرح در یک ماه آینده به مرحله اجرایی برسد.

استاندار کرمان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است، خاطر نشان کرد: عدم تناسب اختیارات استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی چالش جدیدی است که در استان با آن مواجه هستیم و برای رفع آن به همت همه مدیران و ائمه جمعه نیاز است.

رزم حسینی گفت: دستگا‌ه‌های اجرایی در تهیه قوانین مزاحم سرمایه‌گذاری همکاری ودرخواست‌های خود را به منظور افزایش اختیارات به منظور انجام بهتر کارها به استانداری اعلام کردند تا به هیئت دولت ارسال شود.

وی تاکید کرد: مسئله زمین‌خواری به مصیبتی برای استان کرمان شده است که با آن به شدت مبارزه می‌کنیم و زمین‌هایی را که افراد ذی‌نفوذ تصرف کردند، باید برگردانده شوند.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری المپیاد کرمانیان افزود: در طرح جامع ورزشی استان کرمان به دنبال عدالت ورزشی هستیم تا همه شهرستان‌ها و مناطق استان از امکانات و تجهیزات برخوردار شوند و در این راستا اداره‌کل ورزش و جوانان کرمان تاکنون 6 هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان را در این المپیاد گردهم آورده است.

در ادامه این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تاکید براینکه در زمینه برخورد با پدیده زمین‌خواری هیچ تبعیضی پذیرفتنی نیست و تفاوتی میان اقشار مختلف مردم وجود ندارد، گفت: در مبارزه و جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی مسئولان استان اعم از انتظامی و اجرایی باید برخورد جدی داشته باشند.

آیت الله سید یحیی جعفری جعفری با اشاره به اینکه اگر از روز اول با این معضل برخورد شده بود اکنون با مشکلات بزرگ‌تر و آسیب‌های ناشی از آن مواجه نبودیم، افزود: از اقدامات شوراء تامین استان در بحث مبارزه با زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی تقدیر می کنیم.

انتهاي پيام/ش/ن

برچسب ها: تغذیه ، سالم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.