به مناسبت روز جهانی "استئوپروز" کنفراس علمی یکروزه با حضوردانشگاههای علوم پزشکی استانهای گیلان،مازندران،سمنان و گلستان در سالن اجتماعات آموزشگاه بهرورزی گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان

دکتر هنرورسرپرست معاونت بهداشت گلستان در این کنفرانس گفت: :در کشور 70درصد خانم های بالای 50سال و 50درصد آقایان مبتلا به بیماری پوکی استخوان هستند.
وی در ادامه از پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش در سراسر جهان یا کرد و افزود: علائم مشهود شناسایی این بیماری از مهم ترین عوامل گسترش پوکی استخوان در بیماران است و افراد مبتلا به این بیماری پس از شکستگی استخوان با انجام غربالگری پوکی استخوان متوجه بیماری خود می شوند.

دکتر هنرور با اعلام اینکه 14درصد شکستگی ها بر اثر پوکی استخوان اتفاق می افتد گفت: شکستگی لگن و ران عمده شکستگی های این بیماری است ،اما این میزان شکستگی بر اثر پوکی استخوان 72درصد شکستگی را به خود اختصاص می دهد.

وی درادامه افزود: در این کنفراس یک روزه پزشکان به تبادل نظر در باره نحوه تشخیص و راه های پیشگیری از آن می پردازند و هدف آن ارتقای آگاهی عموم مردم در خصوص بیماری پوکی استخوان می باشد.

هنرور علت اصلی ابتلا به بیماری پوکی استخوان یا همان استئوپروز را تغذیه ناسالم، تحرک کم و عدم استفاده کافی از نور مستقیم خورشید در مراحل سنی مختلف عنوان کرد.


وی در پایان بهترین راه پیشگیری از این بیماری خاموش را پیاده روی، استفاده از تغذیه سالم و مواد غذایی حاوی کلسیم دانست و افزود: استفاده از نور خورشید به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز از دیگر راه های پیشگیری است.

انتهاي پيام/ش/ن


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.