نخست وزیر "پاکستان" به چین دعوت شد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: "محمد نواز شریف"نخست وزیر این کشور از سوی همتای چینی خود برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه، بطور رسمی به چین دعوت شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،تسنیم اسلم روز جمعه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که هنوز برنامه نواز شریف برای انجام این سفر نهایی نشده است.
 
"سان ویدونگ" سفیر چین در اسلام آباد امروز دعوت نامه رسمی دولت کشورش را تقدیم نواز شریف کرد.
 
قرار بود "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین اواخر شهریور ماه گذشته سفری تاریخی به اسلام آباد انجام دهد و قراردادهای زیادی آماده شده بود تا در این سفر بین دو کشور امضا شود، اما ادامه تحصن های ضددولتی در پایتخت پاکستان موجب شد که این سفر به زمان دیگری موکول شود.
 
خانم "تسنیم اسلم" در بخش دیگری از این نشست خبری، درباره اعلام حمایت و پیوستن سخنگوی طالبان پاکستان به همراه پنج تن از سرکرده های ارشد این گروه شبه نظامی به گروه تکفیری - تروریستی داعش نیز گفت: هیچ اطلاعات موثقی که نشان دهد"شاهد الله شاهد" سخنگوی طالبان پاکستان در این کشور حضور دارد یا نه، وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: پاکستان صرف نظر از اینکه چه عناصری با چه گروههای تروریستی اتحاد می کنند، مصمم و متعهد به انجام اقدامات جدی علیه افراط گرایی و تروریسم است و این کشور هم اکنون سخت مشغول مبارزه با گروه های تروریستی و شبه نظامی به ویژه در مناطق شمال غربی است.
 
تسنیم اسلم درباره تنش های اخیر مرزی میان پاکستان و هند در امتداد خط کنترل مرزی دو کشور نیز گفت: از ابتدای ماه جاری میلادی (اکتبر) تیراندازی های بی دلیل مرزبانان هندی در مناطق مرزی شرق پاکستان باعث جان باختن دست کم 12 غیرنظامی پاکستانی شده است.
 
وی افزود: "سرتاج عزیز" مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و سیاست خارجی از اقدامات نقض آتش بس مرزی از سوی نیروهای مرزبانی هند، به دبیر کل سازمان ملل شکایت کرده و روزهای اخیر نیز در جلسه ای با سفرای خارجی مقیم اسلام آباد، توضیحاتی را درباره این وضعیت ارائه داد.
 
این سخنگو در ادامه سخنانش، درباره اقدام نمایندگان پارلمان انگلیس برای تصویب قطعنامه ای در حمایت از تشکیل دولت و کشور مستقل فلسطین تاکید کرد: این پیشرفت مثبتی محسوب می شود و نشان می دهد که جامعه بین الملل به تحقق آرمان فلسطینی ها برای داشتن کشور و سرزمین مستقل اذعان کرده است.
 
این دیپلمات پاکستانی درباره مواجه بودن نیروهای پاکستانی عضو ماموریت های حافظ صلح سازمان ملل در کشورهای آفریقایی با خطر ابتلا به بیماری ابولا گفت: نیروهای پاکستانی در کشور لیبریا حضور دارند؛ البته سازمان ملل تذکر و راهنمایی لازم را برای پیشگیری از شیوع بیماری ابولا در میان نیروهای حافظ صلح به آنان ارائه داده است.
 
تسنیم اسلم درباره واکنش پاکستان به آزمایش های موشکی هند نیز گفت: ما خواستار شکل گیری رقابت تسلیحاتی در منطقه نیستیم اما پاکستان و هند قبل از آزمایش هر موشک، یکدیگر را مطلع می کنند.
 
وی تاکید کرد: در جهان ایده آل نباید جایگاهی برای تسلیحات هسته ای و سایر تسلیحات کشتار جمعی وجود داشته باشد.
 انتهای پیام /ض

منبع :ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.