یک سرکرده القاعده در حملات پهپادهای آمریکا در "پاکستان" کشته شد

یک سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده شاخه شبه قاره هند در حملات پهپادهای جاسوسی آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان کشته شده است.

 
 
 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،منابع خبری پاکستان امروز نوشتند: 'اسامه محمود' سخنگوی گروه القاعده در صفحه توییتر خود اعلام کرد که ؛ "شیخ عمران علی صدیقی معروف به حاجی شیخ ولی الله" از فرمانده هان القاعده شاخه هند در حمله موشکی شنبه گذشته پهپادهای آمریکایی به منطقه قبیله ای "خیبر" در غرب پاکستان به همراه پنج نفر دیگر کشته شده است.
 
بر اساس این گزارش ، صدیقی بعنوان عضو شورای مرکزی القاعده شاخه هند از سال 1990 فعالیت به اصطلاح جهادی را آغاز کرده و همچنین در ارتباط با حمله به کنسولگری آمریکا در شهر کراچی هشت سال در زندان بسر برده است.
 
"ایمن الظواهری"رهبر القاعده ماه گذشته از تشکیل شاخه هند توسط این گروه خبر داد و گفت که ایجاد این زیرمجموعه پیام جهانی اسامه بن لادن رهبر معدوم القاعده برای متحد کردن مسلمانان علیه دشمن است.
 
به گفته برخی رسانه های پاکستانی، برخی از سران گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان (موسوم به تی تی پی) نیز در حمله روز شنبه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه قبیله ای خیبر به هلاکت رسیده اند.
 
حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی و مناطق شمال غرب پاکستان درهفته ها و روزهای اخیر افزایش یافته است.
 
پهپادهای آمریکایی درطول تعطیلات سه روزه عید قربان درپاکستان (روزهای دوشنبه تا چهارشنبه) هفته گذشته، چهار بارمناطق مختلف درشمال غرب پاکستان را هدف حملات مرگبار قرار دادند.
 
ارتش آمریکا همواره اعلام کرده است که حملات پهپادها به نقاط مختلف در شمال غرب پاکستان با هدف نابود کردن شبه نظامیان و تروریست ها انجام می شود، اما گزارش های مختلف منابع دولتی، محلی و گزارش شاهدان عینی حاکی است که بیشتر قربانیان این حملات، افراد عادی ، زنان و کودکان هستند.
 
هفته گذشته"رستم شاه مهمند" سفیر پیشین پاکستان درکابل درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که بیش از80 درصد مردمی که در حملات پهپادهای آمریکا در پاکستان قربانی می شوند، بی گناه هستند والبته هیچ گاه جزییات مربوط به هویت قربانیان افشا نمی شود زیرا بیشتر آنان کودکان، زنان وکسبه محلی هستند.
 
اخیرا نیز «رسول بخش رییس» مدیر موسسه مطالعات راهبردی اسلام آباد، در گفت وگو با ایرنا، حملات مرگبار پی درپی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان را محکوم کرد و آن را نقض حریم هوایی کشورش ونقض صریح حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان دانست.
 
آمریکا درحالی با استفاده ازپهپادها به حملات هوایی به مناطق شمال غرب پاکستان به بهانه مبارزه با تروریسم ادامه می دهد که ارتش پاکستان درچهار ماه گذشته حملات زمینی وهوایی گسترده ای را در این منطقه علیه گروه های شبه نظامی و تروریستی آغاز کرده است.
 
مقامات ومنابع رسمی دولت اسلام آباد بارها حملات پهپادهای آمریکا به قلمروی پاکستان را محکوم کرده وآنرا نقض حاکمیت ملی این کشور دانسته اند.
 
همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را به مناطق غربی پاکستان محکوم کرده است.
 
آمارها نشان می دهد درزمان ریاست جمهوری باراک اوباما، این حملات افزایش چشمگیری داشته است. /انتهای پیام

منبع : ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار