"کنفرانس بین المللی پلیس زن" در پایتخت" پاکستان" آغاز بکار کرد

(کنفرانس بین المللی پلیس زن)با حضور نمایندگانی از ایران و 20 کشور از سراسر جهان ،روز دوشنبه در پایتخت پاکستان آغاز بکار کرد.


به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دکتر "فریبا شایگان" رییس دانشگاه پلیس زن جمهوری ایران، ریاست هیات ایرانی شرکت کننده در این کنفرانس را برعهده دارد.
 
هدف این کنفرانس بین المللی سه روزه که در هتل «سرینا» در اسلام آباد در حال برگزاری است، تاکید بر اهمیت نقش پلیس در زن در جوامع مختلف و ضرورت حضور زنان در میان نیروهای پلیس کشورهای مختلف برای پاسخگویی به نیازهای زنان به پلیس زن است.
 
این ضرورت از سالها پیش در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان، مورد توجه قرار گرفته است و زنان پلیس نقش عمده ای را در ماموریت های مختلف ایفا می کنند.
 
تاکید بر ضرورت حضور پلیس زن برای پاسخگویی به نیازهای جامعه زنان در کشورهای مختلف از اهداف اصلی کنفرانس بین المللی پلیس زن است؛ ارتقای جایگاه و نقش زنان در مراکز پلیس برای انجام ماموریت های حرفه ای به ویژه ارتقای نقش زنان پلیس در رسیدگی به جرایمی که مربوط به زنان می شود، از دیگر اهداف این کنفرانس بین المللی است.
 
این کنفرانس همچنین ،رفع تبعیض جنسیتی و تاکید بر توانایی زنان برای فعالیت در امور پلیسی پا به پای مردان را دنبال می کند.
 
تلاش برای ایجاد یک شبکه پلیس بین الملل زن به منظور تقویت بیش از پیش حضور زنان در پلیس کشورهای مختلف، از دیگر اهداف این کنفرانس بین المللی است./انتهای پیام

منبع : ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.