شماری از فرماندهان امنیتی عراقی اعلام کردند مناطق موسوم به کمربند امنیتی بغداد کاملا در کنترل نیروهای عراقی است و هدف برخی شبکه‌های تلویزیونی از انتشار شایعه نزدیک شدن داعش به بغداد هراس افکنی در بین عراقی‌ها و رسیدن به اهداف مورد نظر خود است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "عادل فیاض" خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در گزارش ویژه ای از کمربندی امنیتی بغداد اعلام کرد یک منبع در پلیس عراق نیز از حمله شبکه داعش به عامریه فلوجه در استان الانبار خبر داد و گفت نیروهای کمکی وارد این شهر شده اند تا محاصره آن را بشکنند.

این در حالی است که نیروهای ارتش عراق با حمایت عشایر حمله گسترده داعشی ها را به شهر الرمادی دفع کردند.

عادل فیاض در گزارشی از مناطق موسوم به کمربندی بغداد  گفت: مقصد گروه خبری المنار کمربندی بغداد بود.

گروه خبری المنار در مناطق واقع در اطراف بغداد پایتخت عراق که ناآرام توصیف می شود گشت و گذار کرد.  اینجا یکی از ورودیهای پایتخت است. ترددها طبیعی است و مراکز ایست بازرسی در جاده‌ها برقرار است. خودروها و مردم نیز به صورت طبیعی تردد می کنند.

بیست کیلومتر از ورودی پایتخت دور شدیم اما اوضاع تفاوتی نکرد و بر خلاف شایعات از پرچمهای سیاه (داعشی ها) خبری نبود.

یکی از افسران عراقی گفت: این ورودی در واقع عصب واقعی استان بغداد و ورودی بسیار اساسی است. عراقی ها از بیش از پنج استان عراق از این ورودی وارد بغداد می شوند. این ورودی کاملا امن است. کمربند بغداد کاملا امن است. برخی شبکه های تلویزیونی مغرض شایعه پراکنی می کنند.

خبرنگار المنار گفت همچنانکه اوضاع امنیتی در جنوب بغداد با ثبات است اوضاع در شمال و شرق و غرب بغداد نیز همین طور است.

فیاض گفت این جاده که بغداد را به استانهای شمالی و شرقی متصل می کند تحت کنترل نیروهای امنیتی است. ما به دورترین نقطه این جاده رفتیم. مردمی که از کرکوک می آمدند و از استان صلاح الدین و سامرا عبور کرده بودند گفتند نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در طول جاده حضور دارند و از داعش در اینجا خبری نیست.

یک شهروند گفت: من از کرکوک و از منطقه جنگ زده طازه می آیم. جاده به لطف نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی امن است. همه چیز خوب است.

خبرنگار المنار افزود: فرماندهان امنیتی عراقی گفتند خبرها درباره بسته شدن بیشتر خیابانهای بغداد و اینکه نبردهایی با داعش در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در جریان است صحت ندارد.

فیاض گفت از جاده منتهی به فرودگاه مراقبتهای ویژه امنیتی می شود و دیروز یا روزهای قبل در این مسیر درگیریهایی صورت نگرفته است.

در داخل فرودگاه نیز ترددها طبیعی است و هراس افکنی رسانه‌ای ساختگی بر پروازها هیچ تأثیری نداشته است.

دولت می گوید جنگ رسانه ای اخیر که اینگونه وانمود کرد داعش وارد بغداد شده با هدف به وحشت انداختن مردم بوده است.

برخی نیروهای ملی عراقی نیز بعید نمی دانند بعضی طرفهای منطقه‌ای و بین المللی در این هراس افکنی دست داشته باشند تا به اهداف مشخص خودشان برسند که مهم ترین آن ورود نیروهای زمینی خارجی به عراق است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار