از سرگیری مذاکرات هسته ای ايران و آمريکا به همراه اشتون،فردا

صدای آمریکا اعلام کرد، ایران و آمریکا به همراه نماینده اتحادیه اروپا، مذاکرات هسته ای را فردا از سر می گیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی صدای آمریکا نوشت: وزیران خارجه ایران و آمریکا به همراه کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا، مذاکرات هسته ای شان را فردا از سر می‌گیرند.

این پایگاه اینترنتی درج کرد: محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، سه‌شنبه صبح راهی وین می‌شوند تا با همراهی کاترین اشتون، با جان کری، وزیر امور خارجه و مقام های مذاکره کننده آمریکا گفت و گو کنند.
این پایگاه تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران به سرپرستی عباس عراقچی، روز سه‌شنبه با هیات آمریکا به سرپرستی ویلیام برنز دیدار خواهد کرد. در این دیدار هیات اتحادیه اروپا به سرپرستی کاترین اشتون نیز حضور خواهد داشت.
قرار است روز چهارشنبه نیز وزیران امور خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون با یکدیگر دیدار کنند.

صدای آمریکا در ادامه افزود: آخرین دور مذاکرات هسته‌ای، بدون دستیابی به توافق قابل توجهی، شهریور ماه گذشته در نیویورک به پایان رسید. ایران و قدرت‌های جهانی برای دستیابی به توافقی جامع و نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، گفت و گو می‌کنند. در این میان، تعداد سانتریفیوژهای ایران و نحوه لغو تحریم‌ها، اختلاف اصلی میان ایران و کشورهای 1+5 است.
به گزارش این منبع، وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان مذاکرات نیویورک اعلام کرده بود: تنها پنج درصد از متن توافق نهایی باقی مانده و بر سر 95 درصد آن توافق شده است. این در حالی است که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران گفته است، احتمال هر اتفاق در مذاکرات، از جمله تمدید مهلت دستیابی به توافق، وجود دارد.

پایگاه اینترنتی صدای آمریکا در پایان نوشت: ایران و 1+5، بر اساس توافق پیشین، تا حدود شش هفته دیگر یعنی سوم آذر ماه فرصت دارند به توافق نهایی دست یابند، در غیر این صورت برای تمدید مهلت مذاکرات گفت و گو خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار