دادستان دادگاه ویژه یوگسلاوی سابق در دیوان کیفری بین المللی روز جمعه حکم حبس ابد را برای رادوان کاراجیچ رهبر سیاسی سابق صرب های بوسنی به اتهام نسل کشی طی جنگ بوسنی خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به گزارش خبرگزاری فرانسهدر متن کیفرخواست دادگاه ویژه یوگسلاوی سابق در دیوان کیفری بین المللی آمده است : «در زمان وقوع جنگ بوسنی به ویژه در خشونت ها در سربرنیتسا، افراد تحت فرماندهی کاراجیچ و آنهایی که با وی همکاری می کردند، صدها هزار مسلمان و کروات را اخراج و با آنها بدرفتاری و آنها را شکنجه کرده و در نهایت به قتل رساندند؛ کاراجیچ همراه با افرادی همچون راتکو ملادیچ و اسلوبودان میلوشویچ رییس جمهور اسبق یوگسلاوی پس از فروپاشی و تقسیم شدن این کشور در سال 1991، در برخی از مناطق بوسنی دست به پاکسازی قومی زدند؛ آنها مسلمانان، کروات ها و اصولا غیر صرب ها را قتل عام کردند.»
طی جنگ بوسنی در فاصله زمانی سال های 1992 تا 1995، یکصد هزار نفر کشته و دو میلیون و دویست هزار نفر آواره شدند.
کاراجیچ 69 ساله همچنین برای کشتار بیش از هشت هزار مرد و پسر مسلمان به دست نیروهای صرب بوسنی در سربرنیتسا در ژوییه 1995، تحت پیگرد قرار دارد. این بزرگترین کشتار در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم بود. وی همچنین به جرم نقش آفرینی در محاصره 44 ماهه سارایوو، پایتخت بوسنی که طی آن ده هزار نفر کشته شدند، تحت پیگرد قرار دارد.
وی که خود را بی گناه می داند، در سال 2008 در بلگراد دستگیر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار