الریاض نوشت: آمریکا مقدمات حضور داعش در منطقه را فراهم کرد تا بتواند با دیدگاه سیاسی خود منطقه را مدیریت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  پایگاه اینترنتی این روزنامه در شماره امروز خود در مطلبی به قلم «سعود مطیری» نوشت: مسئله امروز جنگ علیه داعش است بنابراین آمریکا حدود چهل کشور را جمع کرد تا برای جنگ علیه این گروه ائتلاف بین المللی تشکیل دهد اما تحلیلگران می گویند داعش یک گروه تروریستی است که خطری حتمی برای تمام کشورهای جهان قلمداد می شود.

این در حالی است که واشنگتن می خواهد با اراده بین المللی راه را بر داعش ببندند. درست است که برای نجات دادن افراد بیگناه از دست داعش چاره ای جز حمله نظامی علیه این گروه وجود ندارد اما این اعتراض وارد است که تصمیم گیرندگان آمریکایی که برای مقابله با داعش به منطقه آمده اند چرا با نظر برخی کشورها از جمله عربستان سعودی برای مقابله با این گروه مخالفت ورزیدند و بقای حضور داعش را فراهم کردند تا بتوانند از دیدگاه و نگاه سیاسی خود منطقه را مدیریت کنند.

این منبع نوشت: کارشناسان نظامی آمریکا همزمان با تصرف الانبار به دست داعش برای تحلیل حوادث و واقعیت ها وارد عراق شدند و از آنجا اعلام کردند به سمت بغداد می روند اما ناگهان این هدف تغییر پیدا کرد و به سمت شمال عراق گرایش پیدا کرد؟ اخراج مسیحیان و آواره شدن ایزدی ها و کشتار آنها به دست داعش و قبل از آن عقب نشینی ارتش نوری مالکی در مقابله با داعش در چارچوب راهبرد مبارزه با تروریسم بود؟.آیا فرار زندانی ها از زندانهای عراق در چارچوب این راهبرد قرار داشت؟ اینها سئوالات منطقی هستند که برای پاسخگویی به آنها هر طرفی در مقابل طرف دیگر قرار می گیرد.

این منبع نوشت: اگر این سیاست ها توطئه نیست چرا از قبل به داعش مشروعیت می دهید که شایسته آن نیست و برای بیرون راندش وارد منطقه می شوید.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار