بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"ائتلاف ضد داعش" بازی سیاسی جدید آمریکا است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه داعش، زاییده سیاست‌های آمریکا در سوریه و عراق است، گفت: "ائتلاف ضد داعش" یک بازی سیاسی جدید آمریکا در جهت تحقق منافع نامشروع خود در منطقه است.

"علاءالدین بروجردی" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به ادعای آمریکا مبنی بر ائتلاف "جهانیِ ضد داعش" واکنش نشان داد و گفت: ائتلاف ضدداعش یک بازی سیاسی جدید آمریکا در جهت تحقق منافع نامشروع خود در منطقه است.  
 
وی افزود: اوباما اگر به تاریخ مراجعه کند خواهد دید که 13 سال قبل به بهانه 11 سپتامبر به افغانستان حمله کردند که هدف اعلامی آن مبارزه با تروریسم بود، ولی نه تنها نتوانستند طالبان را در افغانستان مهار کنند بلکه این گروه موفق شد حیطه عملیات خود را به کشور پاکستان نیز گسترش دهد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این رابطه آمریکا عملا به ابزار گسترش تروریسم در منطقه تبدیل شد.  
 
وی ادامه داد: در حوادث شمال آفریقا وضعیت بسیار آشفته امروزی لیبی محصول عملکرد ناتو است.
 
نماینده بروجرد تصریح کرد: با توجه به تجارب متعدد تلخ  و ناموفق ناتو در منطقه، تکرار این سناریو در سوریه و عراق جز پیچیده‌کردن وضعیت و گسترش تروریسم، نتیجه دیگری نخواهد داشت.  
 
وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها اگر در مبارزه با تروریسم صادق هستند نباید با آن گزینشی برخورد کنند.

داعش زاییده سیاست‌های آمریکا در سوریه و عراق است

بروجردی گفت: اینکه آمریکایی‌ها رسما همزمان با طرح ائتلاف علیه داعش صحبت از ارسال تجهیزات جدید برای مخالفان دولت سوریه می‌کنند باید بدانند که داعش محصول کمک‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور به مخالفین مسلح دولت سوریه است و به عبارت دیگر  داعش زاییده سیاست‌های آمریکا در سوریه و عراق است.  
 
وی ادامه داد: سناریوی جدید سیاسی - تبلیغی در مورد ائتلاف ضد داعش هیچ تأثیری در مبارزه واقعی با داعش و شکست آن نخواهد داشت.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: گروه تروریستی داعش با کمک مردم عراق، دولت و ارتش این کشور مهار خواهد شد و اگر آمریکایی‌ها از این سیاست دولت عراق حمایت کنند  و تسلیحات مورد نیاز را ارسال کنند نشان‌دهنده جدیدت آنها در مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار