مخالفت قاهره با پیوستن به ائتلاف بین‌المللی علیه داعش

برخی از رسانه‌های مصری و بین‌المللی از مخالفت قاهره با پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، برخی رسانه‌های مصری و بین‌المللی امروز به نقل از مسئولان مصر اعلام کردند که قاهره با پیوستن به "ائتلاف بین‌المللی علیه داعش" مخالفت کرده است.

این رسانه‌ها به نقل از برخی منابع گزارش داده‌اند که مصر با فرستادن نیروهای نظامی به منطقه به منظور مقابله با داعش در عراق و سوریه مخالف است.

این منابع همچنین اعلام کرده‌اند که فرستادن نیروهای نظامی نیازمند اقدامات قانونی است و قاهره هم اکنون درگیر مبارزه با تروریسم داخلی و تأمین امنیت مرزهاست.

همچنین در همین راستا روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از برخی منابع که آنها را مسئولان ارشد مصری نامیده گفته است: مصر به دولت آمریکا اعلام کرده است که مخالف شرکت در جنگ علیه داعش و یا پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش و یا بکارگیری سرزمین‌هایش در این جنگ است.

گفتنی است، امروز جان کری وزیرخارجه آمریکا در راستای سفر خود به خاورمیانه به قاهره رفته تا دیدارهایی را با مسئولان مصری به منظورمبارزه با داعش به انجام برساند.

همچنین قرار است تا کری در این سفر با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و سامح شکری وزیرخارجه مصر ونبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و گفتگو کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، مصر ، کری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار