العربیه؛

فرانسه قصد دارد از طریق عراق به عرصه سیاست جهانی بازگردد

شبکه العربیه گزارش داد: فرانسه تلاش می‌کند از دروازه عراق به عرصه سیاست جهانی بازگردد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه العربیه گزارش داد: فرانسه تلاش می‌کند از دروازه عراق به عرصه سیاست جهانی بازگردد. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، درباره سفر رئیس جمهور فرانسه به عراق گفت: فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از افزایش کمک‌های نظامی کشورش به عراق خبر داد، اما حاضر نشد از نقش پاریس در حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق سخن بگوید.

 اولاند همچنین این مسئله را توضیح نداد که فرانسه چه تجهیزات نظامی را می تواند در اختیار عراق قرار دهد. فرانسه کنفرانس بین المللی را برای کمک به عراق برگزار می‌کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: فرانسوا اولاند در دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در اربیل هم وعده داد پلی برای امدادرسانی به آوارگان ایجاد خواهد کرد. اولاند محموله‌های سلاح‌های فرانسه برای پیشمرگ ها را عامل تغییر توازن قدرت توصیف کرد.

وزیر دفاع فرانسه هم به امارات و مصر سفر می‌کند تا درباره اوضاع لیبی و عراق مذاکره کند. تحلیلگران معتقدند پاریس تلاش می‌کند با ایفای نقش در عراق با قدرت به عرصه سیاسی جهانی بازگردد. این در حالی است که فرانسه در سال 2003 حاضر نشده بود در جنگ عراق شرکت کند تا استقلال خود را تا حدودی از آمریکا حفظ کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، داعش ، عراق ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار