سی‌ان‌ان:

برای مقابله بين‌المللی با داعش، بايد به نقش ايران توجه شود

سی ان ان تصریح کرد برای مقابله بین‌المللی با تروریست‌های داعش باید به نقش ایران توجه شود زیرا ایران بازیگر مهمی در منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، خبرنگار شبکه در گزارشی از بغداد گفت: مطالب زیادی درباره ائتلاف بین المللی علیه(داعش) مطرح است. قرار است دو روز دیگر نشستی در این خصوص در پاریس برگزار شود. شاید این مسئله ، بستری برای تعامل ایران و آمریکا باشد. 

اما جان کری وزیر امورخارجه آمریکا نمی‌خواهد در کنفرانس پاریس شرکت کند که روز دوشنبه برگزار می‌شود. جان کری می‌گوید حالا زمان این کار نیست. اما مقامات عراقی و بویژه سیاستمداران این کشور می‌گویند فرصت بسیار خوبی برای همکاری منطقه ای در این خصوص بوجود آمده است و باید تلاشهایی در سطح منطقه‌ای صورت بگیرد و کشورهای مختلف منطقه در این زمینه مشارکت داشته باشند. 

مقامات عراقی معتقدند کشورهای منطقه باید نقش خود را در این حوزه ایفا کنند و درنتیجه ایران باید در این عرصه حضور داشته باشد. آنها می‌گویند نمی توان با مقامات عربستان سعودی یا ترکیه در این باره به گفتگو پرداخت اما ایران را در حاشیه قرار داد و به بازی نگرفت.

 از منظر مقامات عراقی، ایران باید در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشد. اما جان کری با مشارکت ایران در کنفرانس پاریس مخالف است و تاکید دارد حالا زمان این کار نیست یا اینکه دست کم در محافل علنی چنین موضعی اتخاذ می‌کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار