ولایتی در جمع خبرنگاران تاکید کرد

تداوم حمایت‌ ایران از دولت قانونی و مردم سوریه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران در خصوص حمله به سوریه نشان داده که از حکومت‌های قانونی و مردمی حمایت کرده و به استمرار این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه مکزیک در مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران درباره ائتلاف بین‌المللی علیه گروه تروریستی داعش اظهار داشت: این گروه‌های تروریستی به صورت اولیه توسط آمریکا و با طراحی آنها و متحدان غربی، در منطقه به وجود آمده‌اند.  
 
وی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی دیگر همچون القاعده با حمایت‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا به وجود آمده‌اند، گفت: آمریکا پس از آنکه از طریق القاعده موفق نشد که حکومت‌های سوریه و عراق را سرنگون کند اقدام به وجود آوردن دیگر گروه‌های تروریستی کرده است.
 
رئیس تحقیقات استراتژیک با تأکید بر اینکه مبارزه با داعش بهانه‌ای برای نفوذ کشوری همچون آمریکا در عراق و سوریه است، خاطرنشان کرد: حکومت‌های سوریه و عراق با پرواز هواپیماهای آمریکایی درون حریم قانونی کشورهای خود به بهانه مبارزه با داعش مخالفت کردند بنابراین این گروه بهانه‌ای برای مداخله در امور داخلی عراق و سوریه از سوی آمریکا است.  
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: ایران در خصوص حمله به سوریه نشان داده که  از حکومت‌های قانونی و مردمی حمایت کرده و به استمرار این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.  

انتهای پیام/ 
برچسب ها: القاعده ، سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار