شورای امنیت سازمان ملل نشست خود را برای بررسی بحران یمن چند روز به تعویق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، دفتر "جمال بن‌عمر" فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، شورای امنیت نشست خود برای بررسی اوضاع یمن را به 29 ماه اوت موکول کرد. این نشست قرار بود امروز برگزار شود.

دستیار ویژه دبیر کل سازمان و مشاور وی در یمن، در حال حاضردر صنعا به گفتگو‌های خود با طرف‌های مختلف و سران سیاسی یمن ادامه می‌دهد تا براساس نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی، راهکاری توافقی و مسالمت‌آمیز برای بحران این کشور پیدا کند.

اما شکست مذاکرات بین کمیته ریاست‌جمهوری یمن و هیات الحوثی‌ها موجب گسترش تظاهرات در پایتخت این کشور می‌شود و نگرانی از این موضوع باعث شد "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهور یمن نشستی اضطراری با کمیته امنیتی و نظامی راشته باشد.

روز گذشته سخنگوی اعزامی هیات ریاست جمهوری به استان صعده در شمال یمن، اعلام کرد، "ماموریت این هیات شکست خورد" و جریان الحوثی‌ها که هزاران تن از هواداران آن در دروازده‌های صنعا تحصن کرده‌اند، "همه پیشنهادهای ارائه شده را رد کرد."

دولت یمن، روز شنبه به منظور فرو نشاندن موج اعتراضات برای استعفا ظرف یک ماه آینده و تجدید نظر در تصمیمی جنجالی به منظور کاهش یارانه‌های سوخت، اعلام آمادگی کرد. اما بر اساس گفته مقامات یمنی، جنبش الحوثی‌ها لغو فوری کاهش یارانه‌ها را خواستار شدند.


انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، شورای امنیت ، دولت ، حوثی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار